Bioenergi

skotning med traktor, pris?

5 inlägg 3903 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skotning med traktor, pris?

Sandström87  
#146032 hej som rubriken lyder så har jag lite svårt för å sätta pris till bybor som vill att man ska skota fram ved till dom.
man vill ju inte va allt för dyr å samtidigt vill man ju inte köra gratis heller för det bli ju i regel en helg som går åt för jobbet eftersom man ju jobbar heltid.
är 350kr/h alldeles för billigt eller? å andra sidan e man för dyr så får väl dom släpa fram veden själv om dom tycker man är för dyr.



   TS
Avatar Fallback

Re: skotning med traktor, pris?

ryared  
#146045 Svart är det väl okej vitt tycker jag väl att det är lite för lite. En hundring minst till i alla fall om du skall ha det vitt. Sen verkar det ju som priserna varierar i landet. Jag bor nära Göteborg och där är nog priserna lite högre. Sen kan det ju diskuteras om det är bra ändå med tanke på vad andra yrkesgrupper tjänar.

Avatar Fallback

Re: skotning med traktor, pris?

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146054 Jag tar 500:- plus moms i timmen & det är inga bekymmer med jobb.
Dock så brukar folk i stan säga att det är dyrt men efter de sett hur mycket ris & virke det blir efter ett träd så brukar de ändra sig.
Sen tar jag i princip alltid betalt för 2 timmar även om det går på en timme.

Avatar Fallback

Re: skotning med traktor, pris?

Sandström87  
#146080 då får det bli runt 350-400 kr/h för dom man inte har något gemensamt med.

   TS
Avatar Fallback

Re: skotning med traktor, pris?

Sven kärnfura  
#146082 Jag tar 750:-/tim här på västkusten . Det blir 400 till ekipaget och 350 för mig. Exl.moms. Fäller man några stora furor med rejäl krona blir det en del bös ,dom flesta är lite lata :lol: och betalar hellre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).