Skogsvagn (Huggarvagnar)

Överraskningarnas tid är nu

14 inlägg 6870 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Överraskningarnas tid är nu

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14586 Fick en liten överraskning idag på ett Gudrun/Per hygge när jag skulle rensa lite kanter....
Hålet som boggien försvann ner i blev meterdjupt :roll:



   TS
FTG
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14588 så kan det gå i skogen. Hur löste du det här då

Användarvisningsbild
Per Gustavsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14589 :shock: Aj aj aj inte roligt! jag har haft tur och sluppit vurpa vagn.

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14593 Inga problem, kranen sitter ju på traktorn så de var bara att slänga av lasset, vrida upp vagnstyrningen, slita lite i grinden med kranen, backa lite och gräva undan lite jord o sten med gripen. :lol:

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14595 Kollade lite för snabbt på bilderna såg inte att kranen satt på traktorn. Än har inte vi vält me vårat ekipage en valmet 705 med en vreten 1400 kärra med kran på vagn men än har vi inte vält med den peppar peppar

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14596 Nu blev min Valmet rätt bred när jag la på Twinhjul på den men jag har lagt traktorn på sidan 2 ggr när jag kört med Arbro Stroken och backat upp på en sten/stubbe med ena hjulet och de fanns ett hål till den andra :cry:

Vreten ja, vilken kran har du på den?
500 hjul är de väl på den oxå?
De eller 600 hjul skulle man haft :wink:

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14599 Det är en mowikran på som vi tog ifrån våran gamla skogsvagn. En mowikärra kranen är en 400 tror jag de kallar den. Ja det är bra att ha breda däck när man kör så att det flyter på i körningen lite bättre. Det sjunker ju inte lika lätt med de bredare däcken

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15376 ja de va feta sulor på traktorn, är det 600? hur stor kärra är du har efter och vad är det för kran du har på traktorn?

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15424 Jo de är 600 hjul, så brett blev det :roll:
Det är en driven moheda med 400x22,5 från 85 men vilken storlek vete herren för moheda har dribblat med sina beteckningar några ggr sen den byggdes :lol: .
Kranen är en FMV390.

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18038 Så kan det gå :) Mohedas vagnar med drift är grymma på att ta sig farm i skogen så dett smäller om det.. 8)

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21579 är inte vreten 1400 vagnen lite väl stor,, när man tittar på deras sida så är hollandmaskinen framför bara en liten plutt,
skapligt lång kran också. var glad att du har drift på vagnen.
hur mycket kostar den ?

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21607 Vem ställer du frågan till?

   TS
Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21610 han kallar sig för valmet 901

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24503 lyckans ost som har kranen på taket;) Hade vart ett lite större problem annars;) Edit: Ja va lite trött men de ska va; "Som har kranen på traktorn"...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).