Före och efter jobbet

Utbildningar

7 inlägg 3433 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utbildningar

antwaan  
#145867 Halloj!

Snubblade in på denna sida imorse, utav ren tur.
Men ack så glad man blev.

Det jag söker, är utbildningar inom skogen.
Är öppen för alla förslag.

Och de utbildningar jag menar är eftergymnasiala.
Har själv försökt hitta information utan att lyckas särskilt bra.

Som sagt, tar emot alla förslag med stor glädje.

/Anton



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Utbildningar

jan larsson  
#145879 utan precisering av vilken utbildning,inriktning som önskas så är mitt tips att leta på Naturbruksgymnasierna de har en del kortare kurser.
kolla även studieförbundet vuxenskolan. om ni är några stycken så kan ni kanske starta en egen cirkel i ämnet som intresserar.
skogsstyrelsen har även de en del kurser att erbjuda .m.m. m.m.
om det gäller mer avancerad utbildning ring närmsta Naturbruksgymnasium så ska du se att de lotsar dig rätt.

vänta inte ring dem NU.

lycka till

Avatar Fallback

Re: Utbildningar

Belzambix  
#145892 Skogsmästarskolan, ett givet val för den skogsintresserade. 3 årig universitetsutbildning

Avatar Fallback

Re: Utbildningar

mullis  
#148025 Skog och Träteknik, linneuniversitet växjö. 2årig som bedrivs på distans, kan läsa vidare ytterliggare ett år om man vill. Fördelen är också att den kan bedrivas under olika farter.

Avatar Fallback

Re: Utbildningar

persie91  
#148057 Yrkeshögskola skogsmaskinsförare/skogsvårdare Älvdalen 1-årig utbildning

Avatar Fallback

Re: Utbildningar

alias  
#148628 Om du kan tänka dig att plugga ett antal år så rekommenderar jag jägmästarutbildningen (SLU, Skogshögskolan).

Första 3 åren i Umeå och de sista 2 antingen i Umeå, Alnarp eller Uppsala beroende på inriktning.

Har dessutom tidigare haft bra möjligheter att åka iväg som ytbytesstudent, för de som så önskat (vet ej hur det ser ut i dagsläget).

Lycka till med valet!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Utbildningar

NomagS  
#148634 Storasegerstad och värnamo naturbruk har en KY-utbildning på ett år och efter det kan man läsa vidare till skogsbrukstekniker på samma skola


http://www.lj.se/index.jsf?nodeId=36078&nodeType=13

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).