Socialt (mer om oss)

Höstrapporten 2011

113 inlägg 37897 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#144317 Bra att du nämnde den Slurfi, måste ta och ställa iordning min för säsongen. Det är bra att kunna ställa ut på barmark, då får man ju en koll på att den mäter rätt om den visar noll.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#144366 +12 just nu. Ganska skönt men snart kommer väl kylan och snön. Väldigt lite nederbörd här.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#144722 Extremt höst är det. 5 - 7 plus, en våt filt av råfuktig dimma och gråa dimmoln, helt enkelt november i sin nästan värsta skepnad. Om det varit bara strax över noll och blåst så hade jag strukit "nästan".

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#145283 - 2,1 i gårkväll +2,3 i morse det sura dimmiga höstvädret är för tillfället utbytt mot lite torrare väder faktiskt att solen tittar fram, har idag tömt den första tanken på motorsågen för första gången på nästan ett år, det känns mycket bra, sonen som äger fastigheten har underröjt ett område på ca 3 ha där håller jag och frugan på att höglägga det som fällts för framkörning av energived, inga långa dagar högst 3 timmar gissa om det känns kul. Jag går också på vattengympa i varmvatten bassäng en gång i veckan otroligt skönt.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#145297 Hej Flisshejk! Är det bra med hjärtat? Inga känningar? Här är det +5 och lite halvdisigt.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#145423 Hej halvproffs tack för frågan, inga känningar som jag kan härröra till hjärtat, att man sen inte har den kondition som innan är ju förståeligt men den blir bättre för varje dag man kan jobba några timmar och som sagt inga känningar.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#145424 Hej halvproffs tack för frågan, inga känningar som jag kan härröra till hjärtat, att man sen inte har den kondition som innan är ju förståeligt men den blir bättre för varje dag man kan jobba några timmar och som sagt inga känningar.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#145425 Det var inte meningen att dubblera inlägget men datorn lever ibland sitt eget liv.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#145442 Glädjande att höra att det tar sig! Idag var det riktigt vackert på förmiddagen, frost, solsken, skäligen torrt i luften kändes det. Sen kom surdimman inrullande vid tvåtiden så var det roliga slut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Kse  
#145610 Höstens lägsta temperatur noterad, -7,4 i natt men nu är det uppe på -3 igen.
Ev nederbörd till onsdag men då lovar dom +5 så vi får se hur det går med vintern.
Förra året var det närmare halvmetern vid den här tiden men nu lyser gräsmattorna gröna.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145614
Kse skrev:Höstens lägsta temperatur noterad, -7,4 i natt men nu är det uppe på -3 igen.
Ev nederbörd till onsdag men då lovar dom +5 så vi får se hur det går med vintern.
Förra året var det närmare halvmetern vid den här tiden men nu lyser gräsmattorna gröna.
IMG_1461.JPG



Bra som det är nu då tjälar det åtminstone :grin:

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#145624 Minus 5,6 tidigt i morse, måste nu ut i skogen med Yanmar för att pressa ned risningen över ett blöthål som gjordes i veckan.
Skall titta till en raserad bro innan tjälen låser fast den, ca 1 km från närmaste körbar bilväg.

Strålande sol med några minusgrader just nu.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#145736
axwell skrev:Skall titta till en raserad bro innan tjälen låser fast den, ca 1 km från närmaste körbar bilväg.

Det blev fiasko vid den dåliga bron, hade inte hängt på bakvikten..........
(,kanske en filmsnutt från fadäsen vid tillfälle)

Riksradions prognos säger "från +5 i söder till -5 i norr", under min vakna tid har temperaturen legat mellan +8 och +10 idag.
Lagom blåsigt, övervägande solsken, molnen är på väg (troligen bort).

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145764
Masugnsby Kanjon

Nå inte vet ja.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#145765
Slurfi skrev:Nå inte vet ja.

Nä men jag vet att det ser besvärligt ut att avverka i de där branterna.

Tjusigt, absolut!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).