Traktorer och processorer

Kylarproblem Valtra

23 inlägg 17700 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kylarproblem Valtra

valmet862  
#135391 Finns det nån här som har haft problem med läckande kylare på Valtra T-serie? Är nu på tredje kylaren (som dessutom läcker) på 4 ½ år...bytte även oljekylaren idag (första) gången och ac-kylaren. :oops:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valtra121A  
#142304 har en ett år gammal N142 direct som nyligen, vid 1400 tim fick en ny kylare på garanti. cellerna lossade från ovandelen! hade en N121 advance innan och hade exakt samma problem på den, lyckades tjata till mig en ny kylare efter garantitiden till och med! :grin:

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valmet862  
#143162 välkommen in i kylarhelvetet får man väl säga 😈 Exakt samma som mina kylare,dom läcker uppe i hörnen som sen blir bara mer o mer :oops:

   TS
Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valtra121A  
#143731 det är ju märkligt att det inte blir bättre fast det gått flera år, när dom bytte på 121:an så hade verkarn på lantmännen flera beställningar på byte av kylare på valtra.

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

Mahg  
#144789 Nån som har provat nåt tätningsmedel?

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144793 Kanel :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

ÅsaNisse  
#144798 Ingefära är bättre.

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144803
roten skrev:Kanel :mrgreen:


Jag hade kanel i min gamla fiat. Det blev tätt, tyvärr även värmepaketet!

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

HankTheTank  
#144985 jag har för mig att valtras kylare är ihoplödade med nått skit som liknar tenn till smältpunkten. vi fick lov att löda om överdelen på våran kylare (T170) och då användes silverlod sen va det tätt.

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valtra121A  
#192159 hej igen i tråden!
har nyligen bytt kylare för andra gången på min N142, denna gång höll kylaren nästan 1100 tim!;-)

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valmet862  
#192180 Och dagen till ära har även jag bytt kylare på min T140 :ymdevil:

   TS
Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

valtra121A  
#192261
valmet862 skrev:Och dagen till ära har även jag bytt kylare på min T140 :ymdevil:

haha! vilket elände det verkar vara :roll: har renoverat ac systemet också, torkfiltret hade gått sönder invändigt så att hela systemet var fullt med små gryn! = stopp lite här o var.... men nu verkar det funka igen!

Användarvisningsbild

Re: Kylarproblem Valtra

hlb  
#193609 Har 2 st Valtra (A95-04 och A75 -08) som båda läckt i ovankant på kylaren. Lantmännen tar 11 100:- +moms /st för ny kylare, förmodligen med samma svaghet. Hos Kristianstads kylarrenovering får man helt nytt batteri över dagen för 3 160:- + moms.
I övrigt är A-serien suveränt smidig och oöm i skogen.

Pensionär som inte accepterar markskador från skotare.

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193620 Har med fått en kylare utbytt där samma dag, hos Lantmännen var svaret att dom kunde beställa men att de skulle ta några dagar.
Den servicen funkade inte om man har snöröjning och snön faller!

Avatar Fallback

Re: Kylarproblem Valtra

ÅsaNisse  
#193785 Snöar det i Ryd?????
Här är det 8 grader varmt och regnar 8 mil norrut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).