Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Köpråd arbets, grill/fiskeskoter!

19 inlägg 37388 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpråd arbets, grill/fiskeskoter!

Holm  
#144058 Skulle helt klart rösta på ST600:an eftersom han inte ska ha en ren arbetsmaskin.
Svärfar har en sådan, riktigt fin allroundmaskin.
En vätskekyld maskin går så mycket tystare än en fläktkyld, enda lilla problemet är väl att dom kan gå varm på stenhård vårskare om man bara puttar runt, men vid vanlig åkning är det inga problem.
Har inte kört en 59:a med den årgången, bara gamla så jag kan inte jämför maskinerna.
Dock så tycker jag att ST:n går bra i snön, åker Summit 2011 själv så jag har lite begrepp.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd arbets, grill/fiskeskoter!

Skogshuggarn  
#144068 Skulle inte kompromissa bort fläktkylning om det ska dras timmerdoning och virke med skotern.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd arbets, grill/fiskeskoter!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144071
Jekens skrev:Ska tipsa honom om Widetraken oxå nu när han även kikar på ST600 som är vätskekyld. Hur många hk är det i Polarisen och vad väger den? Prismässigt borde det bli en Widetrak från -01 till 05 kanske

Det är alldeles nog med hästar för en arbetsmaskin, väger jättemkt såklart.
Gissar ca 65hk & 270 kg, provkörning är det enda sättet att få nån uppfattning.

Avatar Fallback

Re: Köpråd arbets, grill/fiskeskoter!

Jekens  
#144650 Nu vart det klart. Blev en Lynx 5900 FCE-05 med ca:250mil på mätaren och i princip nyskick till ett bra pris. Tror det blir bra. Tack för alla svar.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).