Traktorer och processorer

Köpråd traktor

48 inlägg 28491 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140639 Såna finns lite här och där, jag har en och det finns en tråd om den:
viewtopic.php?f=9&t=5750

En fin grej faktiskt.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

80-90  
#140672 hej igen fiaten gör ca 40 den med

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140675 har du byttat drev då eller e de orginal, trots den e så gammal??

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

80-90  
#140734 den e hämtad i norge . tror inte det e bytt nått drev med han går väldigt bra efter väg . Kanske inte helt 40 men grannen som har en j-d blir väldigt efter .. e inte säker men tror dom e så snabba alla som blev sålda i norge .Ha sett flera st där å alla verkar gå bra ..

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140831 jo de stämmer säkert, tror norge va några år före me sina 40 låder
vet dom förste traktorerna här i sverige me 40 låda gjorde 37 eller 38km på vissa john deere modeller spärra dom motorvarvet på transport grupperna så dom gjorde 39km

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

Hema  
#140863 Annat traktortips:
Bild

international 886 4*4 med en rejäl lastare. skopa med följer .alla oljor och filter är ny bytta .lätt startad vinter som sommar 71200,exkl.moms ./bengan
http://www.blocket.se/jamtland/International_4_4_36323668.htm?ca=1_8&w=3

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

BM 35  
#140880
jd6630 skrev:Case Ih Maxxum 5130

1993års modell 11000 timmar
115hkr
4 wd
pto 540/540e 750/750e 1000vars
el manöveread lyft
4 dubbelverkande hyd uttag
backvarnings system med ljus och ljud samt kamera och en kamera över redskaps fästet till lastaren
40km låda
runtomtäckande arb,belysning med 35w xenon, radio cd och usb ansl.
luftfjädrad stol med sväng och plan dämp
nyservad av auk verkstad nya spridare och oljebyttad med filter, ac servad
lastare ålö 970 2006års modell
hyd redskaps fäste 3-4 funktion. sms euro fäste elyoustick handsk anslutning av hyd paket till ventil paket och 3-4 funktion
pris 125000+moms billigare vid snabb affär
mycket traktor för pengarna. och garanterat 5000timmar utan att man behöver lyfta huven



finns nog bild i albumet


11000 Timmar på en Jordbrukare är ju ganska mycket,,,Hur kan du garantera att den går i 5000 tusen utan att behöva göra något åt den,,,Varför sälja den då,,,Köp den inte

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

BM 35  
#140881
herjman skrev:Ang drivning på vagnen: Nej jag vet, och den stora är för dyr!
Har föresten sett nå gamla enaxliga vagnar med kardanaxel till vagnens axel, drdom drivs via k-axeln antar jag? Hur är dom?

Länkar till en här:
http://www.blocket.se/alvsborg/Griplast ... a=23_2&w=3



Vagnen i den annonsen Verkade rejäl något att börja med,,,så köper du en 2wd traktor med drivhjulsberoende kraftuttag så har du 4wd i skogen,,,fråga om inte MF som är med på annonsen är till salu,,,en stark och bra traktor ser ut som en 178 dom gjorde allafall 30km på väg

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140922
BM 35 skrev:
jd6630 skrev:Case Ih Maxxum 5130

1993års modell 11000 timmar
115hkr
4 wd
pto 540/540e 750/750e 1000vars
el manöveread lyft
4 dubbelverkande hyd uttag
backvarnings system med ljus och ljud samt kamera och en kamera över redskaps fästet till lastaren
40km låda
runtomtäckande arb,belysning med 35w xenon, radio cd och usb ansl.
luftfjädrad stol med sväng och plan dämp
nyservad av auk verkstad nya spridare och oljebyttad med filter, ac servad
lastare ålö 970 2006års modell
hyd redskaps fäste 3-4 funktion. sms euro fäste elyoustick handsk anslutning av hyd paket till ventil paket och 3-4 funktion
pris 125000+moms billigare vid snabb affär
mycket traktor för pengarna. och garanterat 5000timmar utan att man behöver lyfta huven



finns nog bild i albumet


11000 Timmar på en Jordbrukare är ju ganska mycket,,,Hur kan du garantera att den går i 5000 tusen utan att behöva göra något åt den,,,Varför sälja den då,,,Köp den inte




den har alltid gått som minsting på gården. sprut traktor med bogserad spruta gått för gödnings spridare,betesputs slåttern till vägkanten räfsat gårdsplanen. lastaren kom på eftersom ja behövde en lastare hemma o lossa lådor me så aldrig använts till tung körning
servad hos åf varje år med komplett service historik. hur ja kan garantera 5000timmar?? därför att jag vet vilket skick den är i. vet vad som är byttat på den. så garanterat ingen risk o köpa den. e mycke möjligt den får stanna kvar några år till,men anledningen till bytet är att vi behöver en modern traktor till vägtransporter med spannmål o grönsaker.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd traktor

herjman  
#140931 Tack för fortsatta tips och synpunkter

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

BM 35  
#140973
jd6630 skrev:
BM 35 skrev:
jd6630 skrev:Case Ih Maxxum 5130

1993års modell 11000 timmar
115hkr
4 wd
pto 540/540e 750/750e 1000vars
el manöveread lyft
4 dubbelverkande hyd uttag
backvarnings system med ljus och ljud samt kamera och en kamera över redskaps fästet till lastaren
40km låda
runtomtäckande arb,belysning med 35w xenon, radio cd och usb ansl.
luftfjädrad stol med sväng och plan dämp
nyservad av auk verkstad nya spridare och oljebyttad med filter, ac servad
lastare ålö 970 2006års modell
hyd redskaps fäste 3-4 funktion. sms euro fäste elyoustick handsk anslutning av hyd paket till ventil paket och 3-4 funktion
pris 125000+moms billigare vid snabb affär
mycket traktor för pengarna. och garanterat 5000timmar utan att man behöver lyfta huven



finns nog bild i albumet


11000 Timmar på en Jordbrukare är ju ganska mycket,,,Hur kan du garantera att den går i 5000 tusen utan att behöva göra något åt den,,,Varför sälja den då,,,Köp den inte




den har alltid gått som minsting på gården. sprut traktor med bogserad spruta gått för gödnings spridare,betesputs slåttern till vägkanten räfsat gårdsplanen. lastaren kom på eftersom ja behövde en lastare hemma o lossa lådor me så aldrig använts till tung körning
servad hos åf varje år med komplett service historik. hur ja kan garantera 5000timmar?? därför att jag vet vilket skick den är i. vet vad som är byttat på den. så garanterat ingen risk o köpa den. e mycke möjligt den får stanna kvar några år till,men anledningen till bytet är att vi behöver en modern traktor till vägtransporter med spannmål o grönsaker.


Ä skitsnack Du kan inte garantera det ändå,,så blir det en annan ägare åxå,, som kör på ett annat vis,,,Men ganska intensiv körning ändå 11000 sen 93,,,hur mycket har då dina stor traktorer gott

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#140993 visst visst allt kan hända men den kommer o stanna här några tusen timmar till,för ja va på lantmännen igår o kom hem me en claas arion 640 istället,paket/vinter utrustad samt 50låda fick bra pris utan inbyte o de blev affär
så nu e inte casen till salu längre
casen har liksom gnagt saj fast i mitt tycke o därför fått stanna
de andra åker efter 5år och ca 4-5000timmar
intensiv körning?? tja mycke grönsaker kräver mycke sprutning o då blir de så här,fast nu gårr 6630 för sprutan de senaste 3 åren o sen kommer nog en ny jd till den uppgiften


bild finns i albumet

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

aronslasse  
#142917 Ang dubbar...

Bronco, var kan jag hitta det?
Mina gamla piggkedjor har tjänat ut, och i vinter blir det enbart snöröjning. Backigt och eländigt, men vad jag förstår kommer det att funka med dubb. Maxi är ett alternativ, det vore kul att jämföra med "Bronco".

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

axwell  
#142933 Lockners i Kramfors eller Duells med sitt ÅF-nät.

http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=103971

Avatar Fallback

Re: Köpråd traktor

jd6630  
#142964 finns bara en dubb ja trivs me
Maxigrip

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).