Skördare

ÖSA FMG 762/280

589 inlägg 277825 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#140843 Har nu mellan varven av allt annat jobb på maskinen läst Simbas instruktionsböcker men får inget liv i aggregatet det klickar i det vid varje funktion och nedre kvistknivar rörs lite men kraftlöst. Motorljudet reagerar vid varje funktion. Kan något ha lämnat opp i hydraulik kretsen så det far till returen.
Gröna lampan blinkar också på HHM .Två magnet ventiler blir lite ljumma. Agregatet har stått en tid hur
känsliga är de för stilla stånd. Har lödd på nytt låssnade trådar på HHM och blåst alla med trycluft.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#140886 Hittade felet idag det var en stor avstängningskran framför bränsletanken som var stängd.Jag vet inte vilken funktion den har men den fanns nu bara där.Lärde mig förstås mycket annat på samma gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

glasshultarn  
#140996 Får du slangbrott på aggregatet eller på vägen dit är kranen värdefull. :wink:
Då går det fint att köra ut maskinen ändå

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141003 Jo det verkar nog som en vettig förklaring. Tack för svaret. Den kommer nog säkert i användning.
Det var bara så häftigt firman där jag köpte maskinen nyligen hade också sökt felet så när jag skulle köpa den så kunde de inte demonstrera aggregatet var dött men jag köpte den i alla fall och hade tur att hitta kranen i går.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

glasshultarn  
#141062 :grin:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141645 Går det Simba att hitta ännu ett hydraulik schema på 762 det skulle vara bra att förstå systemet. Har fått nästan allt att funka men kapning stående så faller tilten. Det kan nog vara HHM som också är sönder.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141649 Det är ju automatisk ner tiltning vid fällkap, håller man in gripstäng så står den upprätt

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141698 Jaha! Det var värdefull information tusen tack för det, höll bara på en dag med att lösa detta.Det är så att jag har aldrig kört ett aggregat och trodde det var hydraulik fel.Och så är ju allt så mycket skruvat med så jag är kanske den 20:de som under åren äntrat med det. Och när har det nu funkat sist vet ingen. Jag höll nästan på att bli sur när jag nu arbetat med maskinen 2 veckor och måste bevisa åt min fru att när vi måste köpa den, och är en så duktig karl så jag måste gå in i hytten och svära ibland så det inte hörs och ser ut att jag inte klarar det.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141699 Lägg upp bilder för f#a :grin:
Jag känner igen mig jag håller själv på med en super-eva och har aldrig suttit i en maskin med mindre än 6 spakar.
Så nu ska man dels försöka lära sig köra aggregatet som man i sin tur inte vet om det fungerar som det ska eller inte :roll:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141702 ja vi vill se bilder :grin:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141712 Jag har för tillfället inga bilder ännu men måste nog försöka ta några vet inte bara hur och var man sätter dem i det här forumet det har dessutom regnat varje dag sedan jag skaffade maskinen det skulle få vara lite sol så bilderna synns bättre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141722 Skall försöka lägga in bilder nu om jag klarar det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141726 De va en riktig pärla du hittat! :-bd

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141738 Jo tack det kan kanske lyckas så att jag slipper till skogen tills det fryser på fick bra kättingar fram och bra band bak med och däcken är bra också har nu grön färgen halva ännu att måla.Den kosta 12300 €
innehåller moms. Jag har nu lagt kanske 2000 € i reparationskostnader o frakt men det är mycket slangar ännu och ut skjutet och aggregat cylinderpackningar droppar men inte blir ju något färdigt här i livet så en sak i taget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#141739 Jo det var ännu en sak det verkar vara kavitations problem på hydaulsidan det råmar till i mellanåt var hittar jag eventulla filter.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).