Skogsmiljö och Trädlära

Anders carlgren

8 inlägg 4592 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Anders carlgren

nosedevil  
#113845 Hörde våran miljöminister uttala sig om skärpt lagstiftning för jakt brott. Tydligen ska det bli straffbart med förberedelse till jakt brott, har inget att invända mot det.
Men mot vad carlgren sa nämligen: att om någon påträffas med vapen för varg jakt när jakttid för varg ej rådde eller kvoten av vargar var fyld riskerar man åtal för förberedelse till jakt brott.

Han sa ordagrannt vapen för varg jakt.

Vilket är klass 1 studsare så nu riskerar tydligen både bockjägare med klass 1 vapen, älg jägare, ja alla som jagar med klass 1 vapen åtal.

Enbart toppfågeljägare med klass 1 kan jaga tryggt från 15 januari tills varg kvoten är fyld, så det blir antagligen en jävligt kort toppjakt. :grin:

Om nu inte klappträt Carlgren har bättre kunskaper än att uttala sig på detta vis, så bordeväl någon inom regeringen som har lite kunskap om jakt skaffa några experter som kan hjälpa den stackarn.



   TS
Avatar Fallback

Re: Anders carlgren

ulfgustav  
#113852 Ja det här är ju inte första klavertrampet när minister Carlgren vill visa handlingskraft.
För något år sedan så hörde jag en intervju i radion som jag sent skall glömma. Det gällde insatser mot miljöförstöring osv.
Vid någon punkt under intervjun så konstaterade "ministern" att det skulle krävas kraftfulla insatser för att komma till rätta med problemen. Intervjuaren pressade därefter gång på gång minister Carlgren om exempel på kraftfulla insatser och till slut så kom det:
SKATTEHÖJNINGAR det var den kraftfulla insats som han föreslog

Detta och föregående inslag visar egenligen bara att det är gycklare i regeringen som lever gott på vår beskostnad utan att tillföra något

Användarvisningsbild

Re: Anders carlgren

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123809 Nämnde Carlgren är kritiskt till skogsbrukets naturvårdshänsyn http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... 20h%E4nsyn
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Anders carlgren

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123813 Han har inte kompetensen att skaffa sig en egen uppfattning men han lyssnar när SNF och än värre talibangrupper slår på trumman.

Användarvisningsbild

Re: Anders carlgren

Jerrka  
#123831 Å jag som trodde han hette Andreas!?

Användarvisningsbild

Re: Anders carlgren

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123904 Detta säger han
'
"- Jag säger gång på gång, jag är inte nöjd, men vad är alternativet? Att gå tvångsvägen istället vore olyckligt, då dödar du det engagemang som finns, sade Carlgren."

Han har väldigt rätt.

Användarvisningsbild

Re: Anders carlgren

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123910
Zixten skrev:Detta säger han
'
"- Jag säger gång på gång, jag är inte nöjd, men vad är alternativet? Att gå tvångsvägen istället vore olyckligt, då dödar du det engagemang som finns, sade Carlgren."

Han har väldigt rätt.


Jo, här har han i alla fall helt rätt!
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Anders carlgren

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141143 Nu är Anders Carlgren sparkad och ersatt av Lena Ek. Återstår om det leder till några konkreta förändringar i regeringens miljöpolitik.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).