Små skogsmaskiner och övriga maskiner

ATV med servo

23 inlägg 14878 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ATV med servo

hgj  
#134816 Hur går det för dig Trilla, har du hittat något lämpligt objekt?

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

Hema  
#134835 Som ATV-ägare sneglar man väl både en och två gånger åt banddriftsmöjligheten, fast då är väl servo nästan ett måste.
Så skaffar man en ny ATV med servo kan man inte lika lätt slå bort suget efter en bandsats :)

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

hgj  
#135114 Bästa sättet att dämpa suget efter bandsatsen är att titta i katalogen eller fråga säljaren om priset på den...=)

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

jem  
#135922 Köp bandsats, så måste man byta maskin. Då kan man motivera för frun varför vi ska byta.

Användarvisningsbild

Re: ATV med servo

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135928
jem skrev:Köp bandsats, så måste man byta maskin. Då kan man motivera för frun varför vi ska byta.


Annars om man tar "skället" före så försvinner det efter första turen bakpå genom en rejäl vinterskog som går över i en myr/åker eller liknande för att sluta vid ett fikaställe med en vy. Sen kan du åka med band i hur många år du vill :D

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

Vedsugen  
#135931 Servo är grymmt , vill inte ha utan nu när jag har det . Jag provade flrtalet innan jag slog till .
Provade can am , polaris , goes , yamaha , honda .
Det blev yamaha men höll på att bli honda . Kvaliten känndes absolut bäst på hondan med grizzly 700 var lite mer allround så att säga . Dom andra märkena kändes inte bra då det vibrerade och skramlade på nya maskiner !! .
Ang vikten tycker jag ni resonerar helt fel och definitivt med bansats då vikten är mycket avgörande för framkomligheten på snö . tung maskin har mycket dålig framkomlighet i snön - så stor skillnad att med passagerare bakom så få får man vinscha medans jag kör runt runt med min maskin som är lätt i snön så jag vill påstå att en lätt maskin är att föredra .
Lös vikten med barlast så har du en bättre maskin för övrig körning . Åk till åf och låna / hyr olika hjulingar innan beslut tas för på gården känner du inte vad du vill ha .

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

Vedsugen  
#135932 Hej igen ! kolla även på garantier - 5år på yamaha .

Avatar Fallback

Re: ATV med servo

nexon  
#139851 Visserligen är det 5 år garanti på yamaha. Men då måste de servas på yamaha verkstAd årligen för garantin skall gälla.

Hade yamaha innan. Kör nu polaris 550 xp med servo årsmod 2011. Är riktigt nöjd med denna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).