Traktorn i skogen

Frontmonterad pump på 650

23 inlägg 10301 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139731 Jag har kortat ner en kardan från en Volvo 140 med de små knutkorsen.
Där sitter fläns på dom i änden så en kompis svarvade till en mellanbit mellan remskiva o fläns.
Mot pumpen har Olssons i Ellös en fläns(553-7050) som passar på pumpens konade axel och sen mot volvos fläns.
Bilder har jag men de var visst för stora för forumet :shock: och just nu hinner jag inte förminska dom tyvärr

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139785 Jo men jag tror jag fattar hur du menar. Har som tur är 2st 140 stående på lager :smile:

Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

Betong82  
#140379 Nej vi har inte börjat än, tänkte om det va någon som hade gjort det och hade några bra tips och lösningar på hur det kan se ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

nordtravare  
#140399 Jag hade en frontpump sim satt på 4 bultar på motoraxeln den hade 2 knutkors.

Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

Betong82  
#140505 Bilder ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140528 Här har jag ett par bilder hur de ser ut på min 805a tagna underifrån när jag bytte sumppackning.
Pumpen o kylaren är där upphängda i packremmar så kardanvinklarna blir lite konstiga då :shock:
Såg ungefär likadant ut på 650 när det begav sig fast den kardanen hade även en klokoppling så de gick att koppla ifrån pumpen men vad den kom ifrån har jag inte en aning

Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

Betong82  
#141073 Tack tack

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontmonterad pump på 650

Betong82  
#142886 Ingen som har fler bilder på en front pump ?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).