Socialt (mer om oss)

Höstrapporten 2011

113 inlägg 37854 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Micke Holmgren  
#139343 Japp blåst rätt bra idag, byigt värre när man skulle hem, 4-hjulingen svajjade lite i 70kmh :)

+8,5 just nu och i stort sett vindstilla. (Sundsvall)

Såg en som fotat nygjord snögubbe en bit härifrån....
Dock visst fusk då den var gjord av snö från ishall/ismaskin :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#139354 Jo löven far rätt friskt. Vi har fått sådär 150 mm regn på en vecka, det är aningen blött här just nu. Idag var första dagen denna vecka som det faktiskt varit uppehåll helt, inte ens en liten skvätt har det kommit.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#139373
Micke Holmgren skrev:Såg en som fotat nygjord snögubbe en bit härifrån....

Inte utan att jag hajade till, har jd tagit över även denna tråd men insåg rätt snabbt att snögubben i så fall borde varit stor som gårdens högsta byggnad.

Ungefär samma här men blåsigt betr. vädret fast utan snögubbar.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

JD 2006  
#139412
axwell skrev:
Micke Holmgren skrev:Såg en som fotat nygjord snögubbe en bit härifrån....

Inte utan att jag hajade till, har jd tagit över även denna tråd men insåg rätt snabbt att snögubben i så fall borde varit stor som gårdens högsta byggnad.

Tagit över??

Ungefär samma här men blåsigt betr. vädret fast utan snögubbar.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139415 Det har regnat så trädgården är övefsvämmad, avloppetsinfiltrationen satt ur spel och garaget fylls från dag attenrören. Hej höst! :-)

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#139419 Enligt SMHI mätstation i Hedesunda har det kommit ca 30% mindre nederbörd här från 1/1 till 31 aug iår motsvarande tid ifjol. Här är vi glada för dropparna.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#139426 Det är samma här det har kommit ganska lite över sommarperioden, Vi har fått nästan lika mycket nu under en vecka som vi fick under juni till augusti. Kan nog tycka att jämnare fördelning hade känts bättre.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#139446
JD 2006 skrev:Inte utan att jag hajade till, har jd tagit över även denna tråd men insåg rätt snabbt att snögubben i så fall borde varit stor som gårdens högsta byggnad.

Tagit över??


Ursäkta slarvet men trodde att risken för förväxling med "mytoman jd" får väl anses vara noll.
Hoppas du förstår i vilken landsända de har turning torso, lika med höjden på en tänkt snögubbe.

Hösten är i antågande, +3,1 C senaste natten, även denna dag tycks bjuda på strålande solsken.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Micke Holmgren  
#139532 :mrgreen:

Även idag är solen framme.
Fast imorgon lovas rejält med regn här i sveriges mitt. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#139587 Vi har haft två fina, soliga höstdagar här, ganska kyligt och första riktiga nattfrosten kom föregående natt och det verkar bli samma nu till natten. Vi hade en mycket liten knäpp i början av månaden, så lite så det märktes knappt. Men nu hade det varit -3.

Fick upp det mesta av potatis, morötter, rödbetor och annat. Tyvärr har rötan knäckt mycket av potatisskörden, börjar bli lite less på det nu, varit mest samma de senaste åren. Bra dock att ha det ur jorden, eftersom jag nu skall resa iväg och blir borta en vecka möjligen.

Möter nog det där regnet när jag far söderöver.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Micke Holmgren  
#139740 Fått ca 30mm idag till kl 21 började skvala vid 9 tiden imorse.
Blåst rejält under dagen men nu lugnare.
+12° i skrivande stund. :)

Lite osäker om man skulle åka på vattenplaning med 4-hjuling men gick bra,
släppte bara lite vid trafikljusen. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

axwell  
#139747
Micke Holmgren skrev:Fått ca 30mm idag till kl 21 började skvala vid 9 tiden imorse.

Något liknande är vid kustbandet, vet inte när det började (var i Ångermanland) men vid 18-tiden 25 mm.

totte skrev:Fick upp det mesta av potatis, morötter, rödbetor och annat. Tyvärr har rötan knäckt mycket av potatisskörden, börjar bli lite less på det nu, varit mest samma de senaste åren. Bra dock att ha det ur jorden, eftersom jag nu skall resa iväg och blir borta en vecka möjligen.


Visst, en hel del sjuka, sämst gick Bellona, Fakse sjuka i var 20:de-30:de knöl, Ovatio gav sjukt friska och fina potatisar med storlek över medel.

Det blir nog mest Ovatio nästa säsong!

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

flisshejk  
#139832 Första frostnatten den 18 september -1 grad, älgjakten har gått bra vi har skjutit 20 älgar 12 vuxna 8 kalvar, jakten fortsätter till helgen. Det har nu regnat så gott som dagligen den sista veckan det har kommit mellan 50 och 60mm. Båten är upptagen och garagerad, skönt när vi fick sådant väder. Har idag varit till hjärtsköterskan på efterkontroll och det var bara bra.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#139838 Satte Maestropotatis (medeltidig) vid jaktstugan i somras. Vilken kanonpotatis! Fick 15mm igår och det behövdes.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Johan C  
#139913 Regn, regn och åter regn... Börjar bli rätt less på detta nu När det inte regnar så blåser det, och i värsta fall allt på en gång 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).