Socialt (mer om oss)

Höstrapporten 2011

113 inlägg 37876 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Höstrapporten 2011

totte  
#137562 Jaha nu är det 1:a september och dags att inleda årets höstrapport. De första tecknen syns nu, björkarna börjar skifta lite här och där, det singlar en del gula löv och dygnets medeltemperatur är märkbart lägre. På positiva sidan, gräset växer inte lika förtvivlat, räcker att klippa en gång i veckan. Men höst är det klart på gång, även om september ofta kan vara en ganska fin månad.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Nolltax AB  
#137563 Knuffade in en häst i box häromdan. Fång hade den fått. Aldrig haft.
En smula fel i tid känns det som....

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

halvproffs  
#137605 Ska bli Medelhavsvärme till helgen hotar SMHI med!! Den som lever får se.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Johan C  
#137608 Här vaknade man upp till 4+ och tät dimma, huga mig.... Men sen kom den goa sensommarvärmen och värmde ryggen i röjskogen, phuuu...

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Mäki  
#137615 Äntligen är den här...hösten.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#137616
Johan C skrev:Här vaknade man upp till 4+ och tät dimma, huga mig.... Men sen kom den goa sensommarvärmen och värmde ryggen i röjskogen, phuuu...


Inte så dumt att veta var "här" är, får man be att du uppdaterar det i din profil, i varje fall vilken landsända.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Gustav-vasa  
#137622 Skönt med hösten. Mera av arbetsvänlig temperatur.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Gustav-vasa  
#137623 Södermanland glömde ja säga.

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137630 Nu börjar den årstid de svaga kallar höst 8)

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

Micke Holmgren  
#137642 Bladen börjar tappa färgen och man behöver snart inte solbrillor längre på vägen till jobbet. 8)
Däremot börjar man få se lite stjärnor igen på kvällarna, eller ja borde,
de förbaskade regnmolnen skymmer ju sikten hela tiden. :???:

Aja, barna har börjat skolan igen så de tippar i säng vid 8 tiden, så nu kan man
läsa skogsforum i lugn o ro igen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#137707
Bladen börjar tappa färgen och man behöver snart inte solbrillor längre på vägen till jobbet.


Tvärtom för mig, nu åker solbrillorna fram, bor så till att jag höst och vår får solen lågt in framifrån både på väg till och från jobbet. Bosätt er lämpligen öster om arbetsplatsen om så går att ordna så slipper ni detta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

Johan C  
#137787
totte skrev:
Johan C skrev:Här vaknade man upp till 4+ och tät dimma, huga mig.... Men sen kom den goa sensommarvärmen och värmde ryggen i röjskogen, phuuu...


Inte så dumt att veta var "här" är, får man be att du uppdaterar det i din profil, i varje fall vilken landsända.


Sorry. Missade denna lilla detalj. Detta sköna väder var i länsgränsen mellan Halland-Västra götaland... Mellan Gunnarp och Kalv, närmare bestämt

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten 2011

JD 2006  
#137790 Härligt nu när det fryser till på myrarna på morgonen :smile:

Ligger kring nollan ofta nu så nu kommer väl snart de första flingorna singlandes ner också :smile: :???:

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

totte  
#137823 Jo, där uppe i dina fjällnära trakter är det nog så, här hade vi första frosten förra natten, bara precis under noll. Men löven börjar gulna rätt mycket trots att det inte varit hård frost än, tror att det kan bero på att vi har haft genomsnittligt rätt lite nederbörd här i sommar. Kom lite småregn här på eftermiddagen idag, han i alla fall få gräset klippt och en korg pären ur jorden. Och nu är det plus 10.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten 2011

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138202 Skadeglädjen är väl den enda sanna glädjen. Ösregnet vi har här nere just nu, tydligen en rest av Irene, kommer ni i norr att få i morgon :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).