Traktorer och processorer

Jinma Traktorer

10 inlägg 17290 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jinma Traktorer

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136 Har kollat lite på dessa traktorerna http://www.jinma.se/ och jag tycker att dom verkar som ett vettigt alternativ mot en ATV. Priset känns ju rätt. och grejerna är ju lite mera rejäla.

Kanske inte aktuellt just nu för min del men man kan ju alltid fundera lite.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#138 Var det inte lite väl kraftigt pris på 3 tons vagnet? (59+m).
304 ekipaget verkade däremot "rejält", jämfört ATV´n, och i prisklassen för miniskotare typ Alstor 8x8/Vimek så har de ju inte skuggan av en chans att hänga med

Intressant!.

149 i slutpris är dock pengar som kan skaffa fram en bättre beg 70-100 hk 4 WD jordbrukare och ett bra 8-10 tons huggarvagn.
(Bara som jämförelse).

Avatar Fallback
Hansson  
#139 Jag tyckte dom var häftiga :) Lite dyra kanske

Avatar Fallback

Silverstone

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1482 läste i sisrta numret av skogs land om silverstone som är i samma klass som jinma men har en godkännd hytt! vilket kan vara bra när man kör när det är kallt eller regnar. markfrigången var ca: 30 cm vilket är högre än dom flesta fyrhjulingar samtidigt som man får lite bättre förarmiljö. men nackdelen är ju priset. Bara för Traktorn får man betala 140' med hytt medans man utan hytt kommer undan med 90'. till detta ska man sedan ha en vagn tex en jinma kärra som inte verkar vara så dumma. det lär ju inte vara ett stort proplem att sätta i en kil i bakrutan så att man kan köra med bakrutan stängd om det skulle bli riktigt kallt. Men en nackdel är kardan tunneln men man slipper ju växelspakar som är ivägen när man ska in i hytten. Om ni vill veta mer så gå in på www.silverstone.se :wink:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#1491 Man bör vara väldigt observant runt prissättningen på Kinatraktorerna.

Samma sak är det med mycket annat från Kina där vissa försöker "tälja guld" på mellanhandspriset.
Att hitta prisskillnader på omkr 100% mellan 2 olika säljare (för samma vara), är defenetivt inga ovanligheter.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#1493 Ser verkligen fram emot en rapport från "Defender", hur de gått med skogskörningen och hans nya ekipage i vinter.

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1494 Hej!
Håller helt med, en traktor kan nog inte kosta så mycket i kina..
En annan sak som jag läst är ju att traktorerna är tillverkade av olika fabriker i kina, men i Sverige får de samma namn fast olika beteckningar.
Defender nämde nog något om detta i en tråd...
Detta kan ju vara lite lurigt, om då den svenska importören har 3 modeller varav den mittersta är av "bra kvalitet" dvs kommer från en bra tillverkare så kan ju konsumenten "luras" att den mindre eller större också är lika bra fast denna kommer från en annan tillverkare..
Är nog stor skillnad på grejorna från kina, men det är ju även skillnad på sakerna från europa.. Bara jämföra MF mot Lambo :D (kanske trampade på en öm tå..)

MVH Ferguson

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1506 Håller med Ferguson. Även om Lambo är fina bilar så måste jag säga att traktorerna är ju inte ngt lyx åk. MAN KAN JU INTE ÄNS STÄLLA IN RATTEN PÅ SKITEN!!!!!!!!!!!!. så lågt

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2187 det var lågt, men glocalnet är ännu lägre! :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2199 Smygreklam!! :P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).