Traktorer och processorer

Vill ha en snabbare traktor!

22 inlägg 16716 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

Hema  
#135185 Jasså man väjar för älg även med traktor? :P
Men köra för fort med relativt lätt traktor och ha lastad kärra efter, känns inte stabilt, inte ens Dr. alban hade tyckt det :)

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

jaxho  
#135190 Nä precis, har provat det nåra gånger. Gruset sprutar och vagnen bara trycker på. Mer spännande än nödvändigt :shock: . Hur funkar växlingen på fordarna och IH? Farsan har en valmet 505 och vi avskyr växellådan på den 😡 . Är det samma länksystem på 2650?
Jaxho

   TS
Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

lasseman79  
#135194
jaxho skrev:Nä precis, har provat det nåra gånger. Gruset sprutar och vagnen bara trycker på. Mer spännande än nödvändigt :shock: . Hur funkar växlingen på fordarna och IH? Farsan har en valmet 505 och vi avskyr växellådan på den 😡 . Är det samma länksystem på 2650?
Jaxho

BM2650 är ungefär som BM650 att växla båda känns ungefär som att man flyttar runt hela växellådan med spaken skillnaden är väl att det på 2650 dessutom är ett sladdrigt länkage imellan.Ford är rätt bra att växla så länge man låter bli kopplingen krävs lite vana men man lär sig.
IH har jag begränsad erfarenhet av min far hade en gång för länge sedan en 1086 2wd men mins inte hur växellådan var mins bara att man irriterade sig på den eminenta placeringen av bränsletanken bakom hytten så man garanterat
inte skulle se något när man kopplade till redskap.

Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

nordtravare  
#135204 Dom tidigaste 650 hade högre utväxling och en grej som drog ner gasen på högsta växeln det fungerade dåligt och försvann ganska fort .Växellådan var hopplöst trög kall. Bromsarna med stången genom traktorkroppen till vanster broms som fjädrade och den högra var stum. Det gick alldrig att justera lika.

Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

jaxho  
#135272 Det låter inge vidare. Äre inga JD ägare som fått sprutt på sina gamla järn? Jaxho

   TS
Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

Hema  
#137388 Jaxho: Denna är inom din budget: http://www.blocket.se/pitea/MB_Track_68 ... ?ca=16&w=3 o enl. annonsen gör den 45km/h

Avatar Fallback

Re: Vill ha en snabbare traktor!

jaxho  
#137835 Tack för tipset men den är lite stor för min villatomt :grin: . Brorsan håller på att köpa en Ford 6610 4wd, får se hur den verkar. Nån som har kommentarer om dom?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).