Socialt (mer om oss)

Vad har ni för husdjur?

47 inlägg 12348 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Boden  
#58099 Jag har en vorsteh hanne som jag hämtade i går, 8 veckor

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

joppe  
#58112 Har tre myspellar hemma. Av fabrikat Whippet, en vinthund som älskar att springa efter allt som rör sig. grannens katt får mycket gratismotion liksom alla harar som kommer undan och en del rådjur förståss, men där har de problem, kul att jag men inte lika roliga när de stannar. Samma sak med älg.
Alla är aktiva i tävling.
Ja, dom fryser lite när det är kallt!

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

skotarlasse  
#58146 Jag har en labrador 10 år namn Dacke
En korsning jämte 75% wachtel 25% namn Sam
Två bonnkatter Sigge och Yochi
och tre tonåringar 16 år

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58976 Vi har 2 taxar en rysk stövare en bonnkatt & 3 hästar tills igår. Då kom denna lilla sötnos
. Tyvärr är det lite problem med henne. Hon vill inte riktigt ta spenarna så jag har fått ge flaska istället :( . Fast kompisen att det var bra att jag får träna flaskan iomed att det kommer en liten i augusti :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för husdjur?

totte  
#59010 Hehe, fölungar, dom består av ett huvud, fyra oändliga ben också en liten knut som håller ihop delarna. Mycket fin, hoppas den får fart på diandet bara.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59207 Ja hon är fin. Fick tyvärr åka till Strömsholm djursjukhus med henne igår. Väl där så var det 2 vetrinärer som bara höll på med henne. Tydligen hade hon fått ngn typ av blodförgiftning, dock ej vid navelsträngen. Den hade satt sig i lederna istället. det var visst vanligt för den ena sa att de brukar förlora ngr föl varje år. Men de fölen brukar inte komma under vård så fort som vårat gjorde.
Men iallafall så ringde de idag & sa att hon var på bättringsvägar :smile: .

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för husdjur?

totte  
#59209 Så trist och besvärligt när djuren blir sjuka. Hoppas nu att det går väl, låter ju i alla fall bra att dom säger att hon var bättre. Håller tummarna!

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Scoutman  
#59216 En ESS som heter Gyro, frun har 3 katter (snart 2).

Vi kan så småningom tänka oss 2 hundar & 1-2 katter men vi väntar nåt år med det då vi vänta 3dje ungen i sommar.

/scoutman

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för husdjur?

Pidden  
#60982 Kommer en liten laddning med djur här också då :P


Hunden Zaga - cirka 1,5 år av rasen Nova Scotia Duck Tolling Retriver - A.k.a Tollare


4 vuxna katter - Lakrits som aldrig är här, Lisa,baby och sture som är Mormor,Mor och barnbarn xD

Även 5 st 7 veckors kattungar (babys 2a kull).


Har funderingar på att skaffa mig en Dansk/Svensk Gårdshund - LAgom stora att ha med i maskinen :P

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för husdjur?

skogsjan695xl  
#64924 Vi har 2 katter, Anja 2år, jätte goo. och våran tjockis Alfons på runt 6kg på 1år :grin: :grin: Pratar hela tiden gör han.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni för husdjur?

skogsrået  
#69693 Här hemma har vi för utom dammråttor även en polsk vallhund av rasen PON-Hobbe 5 år, sambons katt Skrikis minst 7 år, samt mina egna katter Molly 4 år o Klara 3 år (Klara är en stoor men mycket ängslig dam på nästan 10 kg). Vi har även två nordsvenska hästar(fd travhästar)Tösen o Snutten-samt en numera dräktig nordsvensk häst som fortfarande tävlar Skansaflickan(även om det för det mesta blir galopp)men som bor hos tränaren i Boden.
Skulle själv vilja ha en egen liten hund(tik) av rasen Dansk/svensk gårdshund ..en trogen kompis att ha med i jobbet!!

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

skogstok88  
#137262 Jag och min sambo har en underbar 7 månaders Dvärg pinscher tik som jag vill ha med mig på jobbet

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Vedsugen  
#137283 Jo hemma ser det ut så här i rangordning .
Nr 1 Frugan
Nr 2 Barnen
Nr 3 Åke - dvärgsnauser .
Nr 4 Jag när allt är som ska fixas är klart :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

axwell  
#137306 Några tusen sorgmyggor(även kallade "blomfluga" och "bananfluga") kommer som efterskickade när bär och frukt skall förädlas.
Har hört nåt tips om att de går att dränka i rödvin men om jag hade något så skulle jag inte bjuda på det annat än till vänner.

Fler bra tips på att begränsa dessa husdjur?

Avatar Fallback

Re: Vad har ni för husdjur?

Vedsugen  
#137311 Testa spiral ! fungerar mot mycket oönskat :lol: .
Skämt åsido - prova dom små myggdödarna / spirorna som du sätter i väggurtaget med en liten tablett på . Var inte blyg med dom - två tre i ett rum så har du satt dom i evig dvala .
Brukar ha dessa på en uppskuren ölburk i våran tältkåta på fjällturer där sven och mygg kan vara hemska och när tältet är slutet för sovning så dricker vi ur några pilsner och sätter i tre fyra värmeljus och en tablett på varge .Sedan lägger jag mig på rygg och kollar uppåt och inom ett par minuter ar det fritt från flygfän och det håller sig fritt med då det verkar fungera rakt ner i jungen / markvegitationen med .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).