Skördare

Ackord vs budgeterad timkostnad

6 inlägg 4054 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

Når du upp till budgeterad timkostnad?

14
20%
32
47%
22
32%
Användarvisningsbild

Ackord vs budgeterad timkostnad

masterchief  
#136729 Tänkte jag skulle ta tempen lite på skördarsverige.
Har hört både entrepenörer som ligger under budgeterat timpris hela tiden, samt vissa som ligger över hela tiden mot budgeterad timkostnad på skördaren när de kör på ackord.
Därför tycker jag det skulle vara roligt och göra en anonym men förhoppningsvis ärlig röstning hur det ligger till i verkligheten.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ackord vs budgeterad timkostnad

skogsjan695xl  
#136732 Intressant röstning, har ju tillgång till den prislistan vi har och vi ska ligga på 900 kr tim.
Det timpriset håller jag och en del därtill.
Självklart finns vissa dagar då det går dåligt, men ett snitt så ligger jag bra över timpriset.

Avatar Fallback

Re: Ackord vs budgeterad timkostnad

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136734 Aha, du menar om ni kommer upp till timpriset när ni får betlat per volym? Då är jag med.

Avatar Fallback

Re: Ackord vs budgeterad timkostnad

Skogshuggaren83  
#136739 Rätt maskin i rätt bestånd... då går det bra
Och inte som idag 1h efter att jag blev själv ute i mörka skogen dök skördaren ner i skiten 😡
kunde iaf skota lite virke innan jag plockade fram kättingarna och förberedde inför morgondagen.

Avatar Fallback

Re: Ackord vs budgeterad timkostnad

Engelthon  
#138581 Intressant. Men jag undrar varför att hela 11st ligger under timpriset och 16st över. För visso ska man ligga över annars är det ingen vits med ackord. Men dessa som ligger under så funderar jag om det är förarproblem, optimistiskt pris? eller vad dom tycker det gör som drar ned under timpriset.

Avatar Fallback

Re: Ackord vs budgeterad timkostnad

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138613 En snabb fråga till chiefen, du menar verkligen budgeterad timkostnad? inte budgeterad intäkt/G15 eller ersättning enligt prislista för Timtidg15 körning?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).