Skotare

Kommer komatsu med något nytt?

125 inlägg 56825 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kommer komatsu med något nytt?

snubblaren  
#136472 Känns ju lite som komatsu nu känns lite som en i mängden då JD har sin snurrhytt och Rottne har sin comfortline. Så om de ska ha någon chans att gå om JD så borde de väl försöka komma med något speciellt, någon som vet om de har något på g?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

sjohult  
#136477 Hej. De kommer snart komma med en helt ny skotare, kommer troligtvis till elmia wood. Tror det skulle vara 860:in som skulle komma ut först i det nya utförandet. Det kommer bland annat vara en ny hytt på den som är fjädrad.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

snubblaren  
#136586 Är det dina spekulationer eller vet du det?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

sjohult  
#136588 Försäljaren på komatsu sa det iaf. Vi bytte in våran 890 mot en ny 860 nu å då frågade han om vi inte ville vänta å byta in den, för det skulle komma en ny modell utav skotarna snart. å då var det bland annat en ny hytt på den.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

snubblaren  
#136592 Ok har jag googlat fel eller är inte nästa elmia wood förräns 2013?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136600
snubblaren skrev:Ok har jag googlat fel eller är inte nästa elmia wood förräns 2013?



Stämmer bra, är vart fjärde år.

Förresten så brukar väl inte säljarna säga något om nyheter? Inte ens om man är på gång och byta.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

kallen  
#136608 En liten reflektion bara. Borde de inte sälja en del på att de inte har snurr med extra allt maskiner ut bra beprövade grejer?!

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136641 varför vara bakåtsträvare?

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

kallen  
#136642 Det är jag inte men det finns gått om sådana och därför tror jag att
Komatsu tar det lite lugnt.

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

johaniskogen  
#137808 tror att när man som entreprenaör handlar maskin, är driftsäkerhet PRIO 1 Så då kan det vara ett bra alternativ att handla maskiner som varit på marknaden ett tag, OCH servicekillarna vet hur dom fungerar när problem uppstår..

så bakåtsträvare vet ja inte om dom kan kallas, försiktiga möjligtvis

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137816 det är bara att ni kollar på John Deere det kommer sitta på valmet om 10 år så har det varit enda sen valmet såg dagens ljus :wink:

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

ulfgustav  
#137830 Såg en spännande sak från Komatsu häromdagen, ett nytt koncept.
Såg den på en trailer sannolikt en prototyp som skulle ut på test i de djupa skogarna

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Gubben  
#137849
huggarn82 skrev:det är bara att ni kollar på John Deere det kommer sitta på valmet om 10 år så har det varit enda sen valmet såg dagens ljus :wink:

Vem var först med en fungerande snurrhytt på skördare redan -86. För man kan inte säga att 670 var en skördare o 270 var inte heller någon hitt. :geek:

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137851 Dom va ändå först med konceptet!
670 fungerade ju den dog ut tack vare att tvågrepparna tog över hade engreppsskördar aggregatet funnits redan under 670 tiden så hade den troligen funnits kvar några år till

o vad jag vet så kom valmet 901 1984 den hade premiär på skogs nolia då

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

novis??  
#137852
Gubben skrev:
huggarn82 skrev:det är bara att ni kollar på John Deere det kommer sitta på valmet om 10 år så har det varit enda sen valmet såg dagens ljus :wink:

Vem var först med en fungerande snurrhytt på skördare redan -86. För man kan inte säga att 670 var en skördare o 270 var inte heller någon hitt. :geek:

670in byggdes nog om tiil engreppare långt innan 901kom 84-85.270 skördarna var nog verkliga föregångare men komatsu är nog bra dom ger en samma sak år efter år tordabboggie o andra saker som gör att manslipper vara i terrängen :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).