Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Husbuss som huggarkoja?

10 inlägg 4762 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husbuss som huggarkoja?

kömallerågå  
#135889 Hej forumet!
Mitt första försök här och inlägget får gärna flyttas om det hamnade fel.

Jag har några mil till mina skogsskiften och skulle behöva en rastkoja när man är där och röjer m.m. Men jag funderar på om man skulle kunna köpa en fullstor husbuss och ha som kombinerad rastkoja, verkstad, förvaring och transport till och från skiftet. En husbuss behöver ju inte kosta mer än en ny Norrlandsvagn.

Användningsområdet är ju större än med en traditionell grön rastkoja, så man kan ju frestas att ta den med på semestern också ;).

Är det någon som provat det och tror ni skattmasen skulle godkänna det?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Husbuss som huggarkoja?

Kjell S  
#135913 Det borde funka med masen.. Grannen bygger om en husbil nu till byggbod, blir billigare än att hyra bodar.
Han har snickarfirma med några anställda..

Användarvisningsbild

Re: Husbuss som huggarkoja?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135949 Jag har kört med min förra husbil i skogsarbeten, mkt praktiskt och stöldsäkert mm.
Vad skulle nån ha att säga om detta?

Avatar Fallback

Re: Husbuss som huggarkoja?

Nolltax AB  
#135958 Trodde det var lag på rastkoja. Å rustat med kök å toa givetvis.
Å mobil dylik sänker väl transportkostnaden?

Användarvisningsbild

Re: Husbuss som huggarkoja?

Johan C  
#135994 Ta en titt på motorsporten, Motocross mm. Dom har ofta en liten lastbil med skåp som byggs om till Garage/verkstad i bakre delen och sovdel i främre...

Avatar Fallback

Re: Husbuss som huggarkoja?

kömallerågå  
#136050 Tack för svaren! Ja, det är en sån buss som brukar användas inom motorsporten jag tänker på. Jag har pratat med det lokala skattekontoret och de var lite misstänksamma då bussen även kunde locka till semesteråkande och liknande. De menade att jag kunde ju försöka att dra av den och sedan görs det en bedömning om det går igenom eller ej. Ett sånt svar känns lite osäkert och hoppades på erfarenheter från er.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husbuss som huggarkoja?

Kjell S  
#136154 Låter som omvänd bevisföring... Kolla och anmäl att du gör brottet - så kan vi fälla dig!
( å vi behövde inte göra nå´t)

Det är det moderna samhället det...

Avatar Fallback

Re: Husbuss som huggarkoja?

8wdHypro500  
#136158 Ta den i bruk och sen bjuda inn dom der kontorstanterne på lite fika i bussen.... Fråga då om dem vil henga med på semester :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husbuss som huggarkoja?

Kjell S  
#136161 Spån i toapappret och tjära på sätena!

Avatar Fallback

Re: Husbuss som huggarkoja?

8wdHypro500  
#136162 Det rekker vel med lite kåda her å der och svettlukt :wink:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar