Traktorer och processorer

varma säkringar på fiat

6 inlägg 4920 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

varma säkringar på fiat

80-90  
#135465 hej e det nån som kan hjälpa mej .. har fått problem med fläkten på min fiat 80-90 . det e så att säkringen blir väldigt varm .. kan det vara dålig jordkontakt eller nått annat tex fläktmotoren som går tungt..



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: varma säkringar på fiat

Kse  
#135472 Ja det är förmodligen som du själv misstänker, så länge du inte anslutit någon annan förbrukare på samma säkring.
Känn efter på fläkten om den går tungt eller om den låter konstigt, kolla så du inte har skador på kablaget och är fläkten jordad direkt så sätt en xtra jordkabel. Lite 5-56 i kontakterna skadar aldrig.
Kolla oxå så det inte är dålig kontakt i själva säkringen, brukar vara bra att ta ur och sätta i säkringarna ibland då det kan oxidera om det finns lite glapp med sämre ledningsförmåga som följd.

Avatar Fallback

Re: varma säkringar på fiat

80-90  
#135478 tack för svaret tror torkaren å spolarpumpen går på samma säkring men ska kolla över alla kopplingar i morgon ..

   TS
Användarvisningsbild

Re: varma säkringar på fiat

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135609 Säkringar kan vara busiga, ta lös och kolla att de verkligen är fina, alt byt.
Lite smärgelduk på kontaktytor är ju inte fel, plus lite kontaktspray som nämnts.
Vi hade på firman en maskin som stod i 2 dagar pga en huvudsäkring som falskade, enkel grej när man hittar felet till slut.

Avatar Fallback

Re: varma säkringar på fiat

80-90  
#135699 tack än en gång för svar på problemet .. de e nog inget stort fel men många gånger e det enkla svårt ..

   TS
Avatar Fallback

Re: varma säkringar på fiat

80-90  
#141107 nu e det fixat ny säkringsbox , rensat coupefiltren å smörjt fläkmotoren plus riktig jord ... så nu e den till salu..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).