Små skogsmaskiner och övriga maskiner

nytt från kranman - Bison 6000

55 inlägg 36173 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

ryared  
#134030 ja avestavagnen är ju kända för sin kvalite. sen så finns det ju skillnader som hydrauliskt flyttbar boggie, starkare winch, starkare drivning. så han kanske ville byta upp sig

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Hema  
#134037 Eller att han helt enkelt kom på att den inte alls kunde ersätta en traktorvagn, alt. att han hade förköpt sig. Finns en rad olika anledningar till att man säljer en helt ny grej. Kan ju vara någon form av pengatvättning, killen kanske odlar hasch ja vem vet, ring o fråga? :)

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Hema  
#134038 Samt om Avesta nu plagierar Kranman kommer det väl bara puscha på Kranman att komma med än mer produkter o det kan i alla fall jag tycka att de kommit med en rad nyheter. Bison 6000 känns ju riktigt trevligt.
Något som skadar Kranman o avesta är köp av kinaskräp..

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

jem  
#134118 Hej
Finns det någon bison ute på marknaden så man kan få lite info hur den funkar. Är riktigt intresserad av denna finna maskin.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Sune_  
#134193 Här är det filmat från elmia på avestavagnens nya, säga vad man vill men ja blev mäkta imponerad av vad man såg på filmen. Särskilt driften, riktiga hjul som passar i rullarna som på större vagnar.

Ca 3 min och 30 sekunder in är det filmat från deras monter.

http://www.youtube.com/watch?v=yPPkNjhVL-c&feature=related

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Hema  
#134196 Vad jag kan se, har Avestavagnen vidareutvecklat Kranmanns T1900.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147473 Tycker den här tråden har legat i träda länge nu. Är det verkligen ingen som fått någon erfarenhet av denna maskinen?
Tycker den ser intressant ut. Hjulhästen kommer nog aldrig bli någon succe men den här ser betydligt bättre ut då den får mer vikt på framdäcken.
Enda man skulle önska sig vore riktig drift på boggin istället för robson.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

ryared  
#147476
Hema skrev:Samt om Avesta nu plagierar Kranman kommer det väl bara puscha på Kranman att komma med än mer produkter o det kan i alla fall jag tycka att de kommit med en rad nyheter. Bison 6000 känns ju riktigt trevligt.
Något som skadar Kranman o avesta är köp av kinaskräp..


Vad är det för kinskräpsdelar dom sätter på sina vagnar då?

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman

skogshasse  
#147530
Valtra skrev:nästan 200000 :shock: fasst o andra sidan kostade ju tandem oxen 320 för en demo maskin.. Vilen tur att man fick tag i "riktiga grejer" för några årsen (4wd valmet 605 och 4wd moheda) billigare än 1 tandem oxe och bara lite dyrare än den där Bison..

Dessutom är de ju lite dålig fart på dom där kranarna.. Men man kan ju ta sig fram överallt med en sån nästintill pga bredden.. Med traktorn så vill man helst ha vägar som är bredare än 2,40..

hej på dej du glömer det viktigaste och det är att man har maskin med sig när man hugger och dessutom så blir det minimalt med markskador det tycker jag är viktigt men det verkar som att många inte värdesätter det mvh skogshasse

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

skogshasse  
#148352
Anders_S skrev:Tycker den här tråden har legat i träda länge nu. Är det verkligen ingen som fått någon erfarenhet av denna maskinen?
Tycker den ser intressant ut. Hjulhästen kommer nog aldrig bli någon succe men den här ser betydligt bättre ut då den får mer vikt på framdäcken.
Enda man skulle önska sig vore riktig drift på boggin istället för robson.

om dom bygger maskin så vad är du då vilig att betala extra för det för robsondrift är billigt att bygga jämfört med äkta drift

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).