Skogsmiljö och Trädlära

Stenig terräng! =)

10 inlägg 7021 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stenig terräng! =)

jonathanA  
#133973 Tja! jag hittade några bilder på datorn från när jag åkte genom småland för något år sedan, kommer inte ihåg exakt var det var men mellan vernamo-växjö någonstans.
Det hade varit en skogsbrand, eller så hade dom eldat hygget, så det såg extra speciellt ut.

Har alldrig sett en så stenig terräng innan!
Ägaren till marken är minst sagt STENRIK :mrgreen:
:lol:
DSC01568.JPG
DSC01569.JPG
DSC01571.JPG
DSC01572.JPG




   TS
Avatar Fallback

Re: Stenig terräng! =)

just_det  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133977 jag tror de är i hovmantorp.

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

Mäki  
#133979 Vardagsmat om du läger till kuperat på området jag kör på 😡

Funkar på vintern men ett helvete på sommaren....... 😡

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133987 Kan ju vara så att dom eldade där för att föryngringsresultatet skulle bli bättre?

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133989 Tja, nu ska då jag sluta klaga på att jag har det stenigt....

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

Mäki  
#133991
SkogsGotte skrev:Kan ju vara så att dom eldade där för att föryngringsresultatet skulle bli bättre?


Om du förstorar första bilden ser du att ungskogen bakom också är brunnen så jag tror mera på skogsbrand.

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

jonathanA  
#134013 Ja stenigt är bara förnamnet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

finskpinne  
#134021 Sån där terräng är ju ändå inte den jävligaste, för det finns ju nästan inte en enda sten som man inte kan köra över!! När stenarna är så stora så man tappar bort maskinerna mellan dom så börjar det bli jobbigt! Men det är ju klart att det sliter jävligt på grejerna i sån där terräng också! Jag är otroligt glad och nöjd över att få jobba på samma område som "Mäki" nämnde tidigare! :lol:

Avatar Fallback

Re: Stenig terräng! =)

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134034 Humuslagret har nog brunnit bort nästan helt, även om det var tunt så såg det nog mycket mer normalt ut innan.

(Hmmm, har hela tiden trott det stavades "tunnt", men fick rött streck under. Man lär sig nå´t hela tiden, gäller att komma ihåg bara...)

Användarvisningsbild

Re: Stenig terräng! =)

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134171 Det är skogsbrand.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).