Gallring

RECO Utbildning

8 inlägg 6428 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

RECO Utbildning

blåmes  
#132667 Hej!......finns det någon här mer än jag som gått denna utbildning.....vad tycker ni om detta........fokus låg på att få ner l/fub......



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132677 Har gått den, är väl en vanlig arbetsmetod utbildning tyckte jag men det är ju det som spar bränsle, sen kolla vi trycken men de gör ju ändå alla som är någolunda seriösa under servicen, det enda som handla om direkt bränsle besparing var att man fick lära sig att inte ha motorn på tomgång i onödan men de är väl oxå ganska självklart..

Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

blåmes  
#132690 Tack ume.........en del av utbildningen handlade om din arbetsmiljö...........stress......trötthet......osv..........hur upplevde du detta.?.......hadde du några "ticks".som dom såg.....hadde du harmoni i ditt körsätt etc.
Personligen tycke jag att dom var för snälla i sin kritik.....det mästa va bra enligt hans protokoll.....han ställde ner kranhastiattgheten 1%..........
J ag tycker nog att det hadde funnits lite mer att förbättra"alla kan bli bättre"
Jag är nog inte lika trött nu mer.detta beror nog på att man fick ett kvitto på att va rätt ute när det gäller att ställa in maskinen.detta tycker jag va det bästa med kursen,att en oberoende tyckte till hur man arbetar.

   TS
Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132691 Delen med stress va rätt snabbt avklarad, själv har jag aldrig känt just nån stress som maskinförare nämligen. Jag har haft hjälp av metodinstruktörer ungefär en gång vartannat år hittils under dom 11 år ja kört så de var väl mest finslipning på detaljer där, ex. kanske du kunde flerträda nån stam extra, inte vrida så mycket på rotatorn i just det läget å så. De där me å va snäll är väl lite som det är, har själv lärt upp några förare och de är inte alltid så lätt att veta huir mycke man ska ta i, man vill ju inte sänka nån heller, men finns grundtekniken där så finns ju faktiskt bara småsaker att förbättra.

Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

blåmes  
#132715 det låter bra.... för mej va det första gången.....

   TS
Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

JD 2006  
#165491 Har gått en Reco-kurs nu och tyckte det var mycket intressant :-bd

Enda felet var ju att man skulle ha fått en sån kurs när man började köra maskin, annars tyckte jag det var mycket små saker och ideér att tänka på.
Om det är nån entreprenör som inte har haft något liknande för sina förare så ger jag tipset om att en sån här kurs kan vara mycket givande för såna som är villiga att lära sig något nytt förståss.

Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

Pelle.e  
#165511 Vi kör utbildningen på vårt företag . Tycker det är en bra kurs och instuktören vi har är duktig på att få fram sina synpunkter utan att klassa ner någon .
Tycker nog att det har fått oss att tänka till lite och vi har fått ett mera avslappnat sätta att jobba på och ändå gör lika mycket, kanske mer.
Hur bra man än är så finns det alltid sånt man kan fundera på eller kan göra på annat sätt. Har själv kört i 30 år men känner att man kan hitta nya saker i detta jobb så man blir nog fullärd . :-bd

Avatar Fallback

Re: RECO Utbildning

JD 2006  
#165670
Pelle.e skrev:Vi kör utbildningen på vårt företag . Tycker det är en bra kurs och instuktören vi har är duktig på att få fram sina synpunkter utan att klassa ner någon .
Tycker nog att det har fått oss att tänka till lite och vi har fått ett mera avslappnat sätta att jobba på och ändå gör lika mycket, kanske mer.
Hur bra man än är så finns det alltid sånt man kan fundera på eller kan göra på annat sätt. Har själv kört i 30 år men känner att man kan hitta nya saker i detta jobb så man blir nog fullärd . :-bd


Låter ju bra det, jag känner precis samma sak.

Mer avslappnad körning med ännu bättre resultat utan minskad produktion :smile:
Det måste väl vara possitivt för de flesta entreprenörer tror då jag iaf.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar