Skogsmässor

Nolia 2011!!

106 inlägg 47564 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

novis??  
#131809
dexter skrev:el-forest vagn, va är poängen me den egentligen? :???:

ja eller hela El-forest precis lika kasst som "besten"hur många har kört det dubbel midjade aset på svea? svar många ingen vill men någon måste

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

Toppy  
#131819 Poängen med el-forest vagnen är när den då är färdig utvecklad att du ska kunna trycka på en knapp och så ska den följa efter dina hjul spår så du ska kunna lasta på den och maskinens lastutrymme sen köra mot avlägg utan att den är fast kopplad och ska bara följa efter dina hjulspår, de sa killen från el-forest till oss iaf :smile:

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

Kse  
#131834 Tycker det är kul med lite nytänkande, man ska ju komma ihåg att det i tex El-forest fall rör sig om prototyper, problemet är ju att det kostar en massa pengar att utveckla vidare varför man ofta vill få ut grejerna på marknaden så fort som möjligt.
Men att skicka ut halvfädiga produkter och låta kunden aggera testpilot är sällan lyckat, för det är ju som sagt inte alla koncept som lyckas om man då kolla på El-forest, Besten, 801 mm.
Som sagt in med mer nytänk i skogen och framför allt pengar för att kunna driva liknande projekt, och med nytänk så menar jag inte bara att fylla dagens teknikmonster med än mer datorer och elektronik, utan mer konkreta lösningar, andra arbetsätt osv

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

skogsrået  
#131839 ni som vill ha in mer nytänkande i mässan missade väl inte Biotassu...den tiltbara gripen...den tyckte jag var en av de mest intressanta sakerna på mässan...

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

dexter  
#131850
Toppy skrev:Poängen med el-forest vagnen är när den då är färdig utvecklad att du ska kunna trycka på en knapp och så ska den följa efter dina hjul spår så du ska kunna lasta på den och maskinens lastutrymme sen köra mot avlägg utan att den är fast kopplad och ska bara följa efter dina hjulspår, de sa killen från el-forest till oss iaf :smile:


iden är ju riktigt bra måste ja erkänna men ja tror inte att de kommer funka, för mycke data över de hela. :???:

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

dexter  
#131852 va de nån som tog några kort på mässan då? :smile: själv va ja inte riktigt i skick för att hålla en kamera hehe

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

skogsrået  
#131863 lägger just nu ut en film på min facebook sida

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

MNskog  
#131892 Snyggaste ekipaget i mina ögon.


5587
5590
5589
5588

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

tantgron  
#131894 Angående hästarna så var det en finne som stod bakom mig i inträdet som sa (om jag förstod honom rätt):

-Tyyypiskt svenskar! :D

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

MNskog  
#131896
tantgron skrev:Angående hästarna så var det en finne som stod bakom mig i inträdet som sa (om jag förstod honom rätt):

-Tyyypiskt svenskar! :D



Kusken heter Hans Sidbäck och är ursprungligen finne :grin:

Och vagnen är tillverkad i Finland :D

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

Kse  
#132826 Vann en frågesport på Nolia om biobränsle som Sveaskog anordnade, fyndigt nog var priset biobiljetter.
Till det tråkiga hör att det inte finns någon SF biograf i kiruna :sad:

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

totte  
#132848 Hehe, jag känner en som vann en kylskåpsmagnet på sån där lottring vid nån tillställning. Det var första och enda gången han vunnit på en lott. Han har inget kylskåp.

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

Toppy  
#133644 Vad har han istället för ett kylskåp då? En jordkällare :?:

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133646 Han kanske gör som dom i filmen infödingen: vi häng kötte te veboa de ä frösboxen de! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

totte  
#133658
Toppy skrev:Vad har han istället för ett kylskåp då? En jordkällare :?:


Ja, under köksgolvet. Sågar ved för hand, har inte tvättmaskin, men rinnande kallt vatten och WC finns, så det är ju modernt så det förslår.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).