Skogsmässor

Nolia 2011!!

106 inlägg 47580 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

mikke  
#131622 Riktigt fina bilder, ska bli spännande att se allt imorgon

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

totte  
#131656
SkogsGotte skrev:missade helt och hållet den mest skonsamma skotaren! får försöka hitta igen den imorgon...


Om du menar Timbear så är den längst bort på "tvärgatan" som tar av nånstans ett par hundra meter från huvudingången och går bort till den andra ingången.

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

Kse  
#131661 En sån dag!
Missade mötestiden lite pga trafikkaoset men kul att se att såmånga ändå kom, via var väl typ 15 st skogsforumare, dock bara totte som hade keps. ^:)^ Saknade dock Admin med mer kepsar.
Kör ett nytt möte 12.00 imorgon.
Ponsse bjöd på en riktig fest i finsk stil i kväll, dvs mkt dricka och allmänt trevligt. ser fram emot en lång mässdag imorgon bara ,man orkar upp.

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

skogsrået  
#131735 Trafikkaoset till mässan gjorde att vi blev stående i bilkö på E4an i nästan två timmar-med andan i halsen kom man till slut till mötesplatsen..men vem var vem...frågade till slut en klunga skogsfolk som såg bekanta ut.visst var det skogsforums lilla gäng. Kul träffa er som var där..hoppas ni fick en bra dag på mässan..o jag hoppas även att filmen gick att se. 8)

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

dexter  
#131741 fick höra att anledningen till den MASSIVA kön på motorvägen till mässan va för att de där lapp-poliserna körde fram alkomätaren på ALLA som svängde in till mässan i början på grusvägen.

planering, att tänka längre än batongen och att kunna föreställa sig antal besökare. de är inte umeå polisens starka sida..

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

nisse H8  
#131745 Hej alla..
måste säga att de va roligt få träffer hoppas att det kommer flera till fällen.. :)

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

JD 2006  
#131746
nisse H8 skrev:Hej alla..
måste säga att de va roligt få träffer hoppas att det kommer flera till fällen.. :)


Javisst....kul att få se några ansikten och inte bara en massa text :lol: ...

Skulle vara kul att träffas under lite andra förhållanden då man får lite mer tid att diskutera saker och ting.
Skall för övrigt kolla på filmen nu så jag återkommer om den skogsrået

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131749 Skogsnolia slog besöksrekord
Sammanlagt sökte sig 14 517 personer sig till Hörnefors för att delta i Skogsnolia.
Det är 500 fler personer än för fyra år sedan, när det senast begav sig.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=453885
Senast redigerad av Zalman sön 19 jun 2011, 09:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

JD 2006  
#131752 Har sett filmen nu....Riktigt bra kvalité på bilderna :-bd

Måste ju åter tacka för cd:n, Bra jobbat :smile:

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

totte  
#131758 Jomen, det var riktigt roligt att träffas, hade sen en trivsam eftermiddag, knallade runt och kollade på alla möjliga grejor och snackade gamla motorsågar med samlaren Karl-Arne, tittade på hästar och käkade suovas med klyftpotatis. Hoppas ni alla hade det lika bra!

Får vänta att kolla CD:n. Läsaren på laptopen har packat ihop, så jag får tanka över till hårddisken från den andra datorn på jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

Kse  
#131771 Här kommer lite bilder från mässan.

Brackes konsept "Mama", har aldrig varit i skogen och beräknas finnas ute om ca 1 år

Bracke mama 2.jpg


Gummiband!?

Gummiband 2.jpg




En till El-forset "vagn" Fjärrstyrd utan kran

elforest2 2.jpg



Vidare utvecklad El-forest

elforest 2.jpg


10 hjulig Ponsse
Ponsse 10 2.jpg


Lördag spendarade jag och dottern mest till att testa gratisfika, John Deere fick bästa betyget

Johndeer fika 2.jpg

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

tantgron  
#131778 Mycket givande mässa!
Såg mycket intressant, och fick prata med många intressanta personer. Som Narvaägare såg deras nya EF28 lite intressant ut, och Logmans 811c väcker ett visst habegä-... Ja just ja, vi har ju en 801:a redan. :P ;)

"Jättarna" hade inte lyckats åstadkomma något nytt, förutom att alla hade Hultins lastrede på sina skotare...
Kändes lite som om även deras personal saknade nyheter att sälja in, de var nästan rädda för att svara på frågor.

Elforest såg ut att ha kommit ur konceptstadiet, dock kändes den som var på plats mest ihopplockad för att visas upp; fälgarna hade helt fel bultmönster och banden såg ut att vilja gå mot ramen hela tiden med den hjulsetupen.

Timbear drog massor med skogsägare som åskådare. Mycket bra maskin men vågar entreprenörerna satsa pengar på en specialmaskin när virkesfirmorna enbart vill ha inbesparingar?

Angående Olofsfors "gummiband" så har vi ett par av dessa som ligger hemma på backen och väntar... :)

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

halleby  
#131780 Kul att träffas !!! Tack skogsrået för CD.n många fina bilder

Användarvisningsbild

Re: Nolia 2011!!

Torparn79  
#131785 jag var upp i fredags med våran uppdragsgivare.
kikade mest på bioaggregaten då vårat Bracke börjar vara slitet.

det jag reagerade på med nya Bracke´t var att det blir stort och klumpigt, att det sen väger 900 kgh gör det ju inte nå bättre.
däremot så verkade ABAB 's klipp med rullmatning vara ett väldigt intressant aggregat, nackdelen är att det inte går att lasta av med det om man har en kombimaskin.

Avatar Fallback

Re: Nolia 2011!!

dexter  
#131787 el-forest vagn, va är poängen me den egentligen? :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).