Skotare

1710

29 inlägg 10361 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

1710

Ezzelino  
#13102 va och hälsa på polaren som nyss har fått sin nya maskin..







   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
masterchief  
#13108 Kanske jag som är känslig, men vad säger Lastbilsåkarna om en sådan trave...
Där vi kör så är det körvägran...
:oops: Fin maskin dock

Avatar Fallback
Ellingsson  
#13124 hehe han hade inte nåt grymt flyt iaf,sen de me välterna,man såg ju inte framifrån riktigt men,trort inte de hade varit några problem här iaf,det va ju inte 3 meters

Användarvisningsbild
masterchief  
#13129 Hans problem var nog att han ville stajla med maskinen, man såg i början att det strulade sig när han försökte ta förmycket i gripen.
Sedan borde han bereda lassen bättre, tex ha för vana att jämnslå knippena i marken i eller grinden 8)

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13151 Såg ju ut som föraren hade kört skotare i två timmar till en dag. Var detta verkligen personen som kör maskin i vanliga fall.

Avatar Fallback
smaland  
#13163 De utskjutet kommer inte att bli gammalt om han forstsätter slå ihop de sådär. Men sen är de svårt med als att få till bra vältor. Iaf med massaveden. Då grinden bara är lastförskjutningsskydd. Inte att knacka emot. De får man göra emot backen eller mot lasset.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13165 Det kan ju va så att han blir lite smånervös av att bli filmad åxå.....

Avatar Fallback
smaland  
#13168 Kan ligga något i de... :lol:
Brukar inte vilja bli bra när folk står å glor... Vet ju om kommentarerna. 8)
Men de nya maskinerna med eco III motorerna verkar gå väldigt fint.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#13172
smaland skrev:De utskjutet kommer inte att bli gammalt om han forstsätter slå ihop de sådär. Men sen är de svårt med als att få till bra vältor. Iaf med massaveden. Då grinden bara är lastförskjutningsskydd. Inte att knacka emot. De får man göra emot backen eller mot lasset.



vårat utskjut är det något konstigt med också,vare sig man vill eller inte smäller de i hop som fan i bland,fast bara om det är en kort bit ute och man drar i hop det,om hela är ute och man drar in de så guppar de typ,det går inte in mjukt det liksom drar i om gångar ungefär som - - - - -,ska ju gå -----

hehe konstigt liknelse men ja

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#13186 ang utskjutet så är de lika på våran skotare å, är iofs en 1410 me lång kran, ska man köra in utskjut samtidigt som sväng å lyft så blir de då aldrig nån harmoni utan bara ryckigt..knepigt de där
endå så är de ju bara en cylinder så de borde ju gå lika fint som en kran med enkelutskjut
har provat alla tryck så de ska vara ok
kanske hamnade lite fel men ja hakade på föregående inlägg:)

Användarvisningsbild
Skog  
#13189 Angående utskjut som smäller när de bottnar, så beror väll det säkert på att det inte sitter nån ändlägesdämpning i kolven :roll:
På vår Buffalo så är det inget men på 2002-05 K 90 kranar sitter det, + på Ponsses K 70 är den dämpad både på in å ut.

Angående Ackes kran som rycker på utskjutet på in så kan det vara att man ska byta en strypning i förstyraren till större hål :roll:

Avatar Fallback
smaland  
#13193 Skog: Hur tycker du buffalon funkar? Krånglat mycket?
Jag har hört en del som har fått byta åkmotorn ett par gånger samt någon som bytt fördelningsväxellådan två gånger. Har kikat lite på BuffaloKing. Verkar vara en j**vla maskin till att gå. Åsikter?
Vänligen

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13196 Den buffalon skotar efter oss för tillfället :D Den har väl gått runt 20 000 timmar me originalpump lr. nå sånt.

smaland skrev:Skog: Hur tycker du buffalon funkar? Krånglat mycket?
Jag har hört en del som har fått byta åkmotorn ett par gånger samt någon som bytt fördelningsväxellådan två gånger. Har kikat lite på BuffaloKing. Verkar vara en j**vla maskin till att gå. Åsikter?
Vänligen

Användarvisningsbild
Skog  
#13206 Japp det stämmer som Engstrand säger vi hjälper "di gröne" lite, eller snor åt oss smörkörningen :lol:
Jo då den Buffalon är från 2000 och har gått otroligt bra (peppar peppar) orginal drivlina + arbetspump. Fast den har mest gått gallring för det är 12 tons lastbäraren på den så vi har ju spart maskin lite på de med.
Att det är vanligt med åkmotor ras på Buffalon överlag är väll inte vad jag har hört speciellt vanligt, men nån lär det ju bli menar det går ju en hel del maskiner. Det jag vet om Buffalo Kingen är att de har gått förvånansvärt bra för det är ju egentligen en "hybrid" Buffalo med 750 hjul i bak som lastar ca 18 ton( har bara kört den som jag körde på Elmia 04 ). Elefanten har jag lite grann å det är en jäkla maskin att gå i mitt tycke :P

Avatar Fallback
Ellingsson  
#13210
Martin_h_83 skrev:ang utskjutet så är de lika på våran skotare å, är iofs en 1410 me lång kran, ska man köra in utskjut samtidigt som sväng å lyft så blir de då aldrig nån harmoni utan bara ryckigt..knepigt de där
endå så är de ju bara en cylinder så de borde ju gå lika fint som en kran med enkelutskjut
har provat alla tryck så de ska vara ok
kanske hamnade lite fel men ja hakade på föregående inlägg:)



exakt samma på våran,rätt störande det blir ju som en liten begränsning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).