Motorsåg och handhållet

pris på 2-taktsbränsle?

32 inlägg 23718 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

totte  
#131059 Instämmer helt med föregående inlägg. Och lägger till att det i längden är mycket bättre för sågen, den går renare, gummipackningar mm håller bättre.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

peter399  
#131498 Som fredan sagts så håller sig Aspen mycket längre än vanlig bensin och det kan ju vara bra för dig som har lantställe när du kommer dit på våren och ska dra igång röjsågen och den har suttit hela vintern. Jag kör Aspen 4T i snöslunga och jordfräs, båda är ju säsongsmaskiner som står långa perioder.

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

forest.  
#412709 Köper ni aspen på 25l dunkar eller på pump?

Vilka mackar har Aspen på pump? bara företagare som får köpa på pump?

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412711 Har prövat lite olika märken på 2-taktsbränsle under de senaste åren, det senaste åren har vi kört med startas 2:takts bränsle som finns blandannat på Jula som vi tycker fungerar bra. (bra 25l dunkar och bra pris)

   TS
Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412715 Har inte sett 25l-dunk på Jula. Vad tar dom?

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Sture Andersson  
#412716
SkogsGotte skrev:Har prövat lite olika märken på 2-taktsbränsle under de senaste åren, det senaste åren har vi kört med startas 2:takts bränsle som finns blandannat på Jula som vi tycker fungerar bra. (bra 25l dunkar och bra pris)

Kolla på julas hemsida såg bara 5 liters ?

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412718 Beställer direkt via Starta, http://www.startaprodukter.se/produkter/akrylatbensin/
Är ju dock relativt stora volymer man beställer varje gång...


På Jula har de troligtvis bara 5 liters dunkar...

   TS
Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

lundqvist.r  
#412725 I Luleå kan vi köpa OKQ8:as alkylatsoppa (4-takt) på lösvikt. Här står pumpen nere i småbåtshamnen. [...kollar OKQ8:as webbsidor...] Pumparna är inte många, en finns i Åre, en någonstans i Dalarna och så en här i Luleå. Varför finns det inte fler pumpar?

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Hepo  
#412787
SkogsGotte skrev:Har prövat lite olika märken på 2-taktsbränsle under de senaste åren, det senaste åren har vi kört med startas 2:takts bränsle som finns blandannat på Jula som vi tycker fungerar bra. (bra 25l dunkar och bra pris)

25 litersdunakrna är det rätt olja för motor och röjsåg. för tittar man på 5litersdunken på jula så står det att det är tcw3 olja i och det är bara för utombordsmotor.

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412818 22,40:-/litern Stihl 2t förra veckan

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412840
Hepo skrev:
SkogsGotte skrev:Har prövat lite olika märken på 2-taktsbränsle under de senaste åren, det senaste åren har vi kört med startas 2:takts bränsle som finns blandannat på Jula som vi tycker fungerar bra. (bra 25l dunkar och bra pris)

25 litersdunakrna är det rätt olja för motor och röjsåg. för tittar man på 5litersdunken på jula så står det att det är tcw3 olja i och det är bara för utombordsmotor.


Har faktiskt ej reflekterat över det, för oss går maskinerna bra och vi har använt den soppan i 2 år... Troligtvis borde det vara samma olja i 5, 25 och 200 liters faten, Skiljer för oss iallafall över 5 kr litern + moms...

   TS
Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

axwell  
#412843
Hepo skrev:
SkogsGotte skrev:Har prövat lite olika märken på 2-taktsbränsle under de senaste åren, det senaste åren har vi kört med startas 2:takts bränsle som finns blandannat på Jula som vi tycker fungerar bra. (bra 25l dunkar och bra pris)

25 litersdunakrna är det rätt olja för motor och röjsåg. för tittar man på 5litersdunken på jula så står det att det är tcw3 olja i och det är bara för utombordsmotor.


Det där skall jag kolla en gång till vid nästa besök på Jula.
Några år sedan var alla krav för luftkylda 2T uppfyllda enl. texten på dunkarna, på hemsidan står det dock fortfarande så här..................................
https://www.jula.se/catalog/tradgard/tr ... in-624026/

Speciellt bra priser inkl moms för Julas 5 liter (34 kr/l) tycker jag inte, Biltemas motsvarande mängd (28 kr/l) är då lite bättre. Dom här priserna för förpackad alkylat har både Jula och Biltema haft i flera år, priser för pumpalkylat har däremot gått uppåt vid varje nytt tillfälle som jag tankat.

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412905
SkogsGotte skrev:http://www.startaprodukter.se/produkter/akrylatbensin/


Om de inte ens själva vet att det heter alkylat... :D

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Hema  
#412925
Mangan skrev:
SkogsGotte skrev:http://www.startaprodukter.se/produkter/akrylatbensin/


Om de inte ens själva vet att det heter alkylat... :D

:)

Aspen 4T lösvikt på Preem Hulta/Borås (står vid lastbilspumpen) höjs lite för varje gång, nu mellan 20-21:- inkl moms tror jag. 2T Aspen finns hos Enander (de har även 4T) pris mellan 23-25:- tror jag.

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412928
Mangan skrev:
SkogsGotte skrev:http://www.startaprodukter.se/produkter/akrylatbensin/


Om de inte ens själva vet att det heter alkylat... :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).