Socialt (mer om oss)

Milersättning egen bil?

8 inlägg 7484 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Milersättning egen bil?

BM 35  
#130507 Vad ligger milersättningen på nu?,,,Googlade det och fick fram 18,50/mil men det var 2008 har det inte ändrats sen dess?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

JD 2006  
#130513 Ja det är den skattefria delen sen har du 12kr som man ska skatta för.

Men i avtalet står det 30 kr per mil. Och det är enligt det nya avtalet hoppas du är nöjd med svaret :smile:

Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

BM 35  
#130517 Ja då blir det 18,50 skatte fritt för milersättning har ju varit skatte fri eller har jag fel

   TS
Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

JD 2006  
#130519 Ja precis 18,50 är skattefria delen.

Många verkar betala bara den

Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130534 Man få inte glömma att milersättningen måste avtalas separat. Själv får jag 0:-/mil, men jag vet andra som får runt 50:-/mil. Detta kan man se som vanlig lön, avdraget på 18,5 får man oavsett.

(Samma med traktamente för överliggning mm)

Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

JD 2006  
#130572 Jaha....men 18,50 är ju avdragsgillt ja men det menas ju då att du får tillbaka ca 6kr/mil då.

0kr/mil är ju lite i milersättning enligt min uppfattning :???:
Har själv gjort så förut innan man insåg hur dåligt det är att köra egen bil på jobb, det är ju inte bara bränsle man ska räkna utan allt som hör till en bil.

Att se traktamenten m.m. som lön är ju helt fel eftersom man inte får pensionspengar av t.ex. traktamenten. Det blir ju som att jobba svart......snabba pengar men dåligt i längden.

Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

BM 35  
#130589 Här får man svar på det mesta ,,,bra sida det här=)

   TS
Avatar Fallback

Re: Milersättning egen bil?

JD 2006  
#130592 Ja kanske det:)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).