Motorsåg och handhållet

pris på 2-taktsbränsle?

32 inlägg 23722 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32055 Vad får ni för pris per liter på 2-takts bränsle? Är bara intresserad av aspen eller stihls 2-takts bränsle, haft problem med om det nu var shells eller okq8:s 2-taktsbränsle :S

har tänkt att köpa ca 500 liter, allt i 25 liters dunkar, Skulle få 18kr/litern + moms hos en handlare, (som jag handlat riktigt flitigt hos under de senaste åren) men skulle vara intressant och höra vad ni får för pris?

Vill inte köpa de stora faten pga risk för kondens med mera....

Här uppe har vi inga aspen tankautomater som finns i vissa andra städer :S



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32065 Senast betalade jag 13,40 + moms aspen lösvikt i egen 20 litersdunk.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32071 Den 19/6 betalade jag 19:-/liter + moms i Svenljunga vid pump i egen Jeepdunk. Det var Aspen ren bensin, alltså inte tvåtakt.

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32078 Köper du 500 liter så måste du kunna få ner priset mer. 18,50 inkl moms betalar jag, det gick upp en krona för några veckor sen :(

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32089
Palms skrev:Köper du 500 liter så måste du kunna få ner priset mer. 18,50 inkl moms betalar jag, det gick upp en krona för några veckor sen :(

var då företaget jag jobbar på gör av med 5000 liter år och har inte fått ner det så mycket

Användarvisningsbild
masterchief  
#32101 Sista fakturan var på 13,69 ex moms för 2takt.
Lösvikt.
Verkar som om aspen inte hänger med övriga drivmedelskarusellen/kartellen :?

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130429 Hur ser priserna ut i dagsläget på aspen? då framförallt i 25 liters dunkar, själv är man uppe i 20kr/litern + moms nu... :S

om ni vet någon återförsäljare som är billigare får ni gärna skriva namn och telefonnr, handlar om kanske 1200 eller 1800 liter så då brukar det inte vara något problem att få det fraktfritt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130440 Kollar man på listan över Aspen tankställen "nära" Umeå så finns Bjurholm Turist som säljer 4T på pump. Priser hittar man dock inte via Aspens hemsida.

Visserligen inte Aspen, men OK tar 16,85 för fyrtaktsoppa och 17,70 för tvåtakt från pump, allt inklusive moms. Närmaste mack i Umeåtrakten som har fyrtakt är den i Vindeln. Tvåtakt är lite värre, då blir det att åka till Kramfors. Om man skall ha stora volymer kanske man kan kolla om bilen som fyller macken i Vindeln kan stanna till någon annanstans :smile: Detsamma borde gälla Aspens bilar.

Jag har kört gräsklipparna på OK-soppan i många år och blandar numera även själv i HVA:s XP-olja för att få sågbränsle. Det märks ingen skillnad mot Aspen och har jag aldrig haft några problem med de relativt små volymer jag gör slut på.

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130487 Här i småland betalar jag 16 kr litern plus moms.
Men det är bara om man köper 50 liter eller mer.

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130491
Mowi skrev:Här i småland betalar jag 16 kr litern plus moms.
Men det är bara om man köper 50 liter eller mer.



är det 2takt i 25 litersdunkar? eller är det på pump? har du nr eller namn till återförsäljaren?

mvh
gotte

   TS
Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130563 Ja två takt i egna 25 liters dunkar. Det är på Dans fritidsbod i vrigstad i jönköpingslän.
http://www.sportringendans.se/

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

kallen  
#130585 Köpte idag för ca 20 kr inkl. moms. Det är FH bensin och inte aspen.

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

karlastrid007  
#131043 Hallå, jag är en amatör som har lite frågor till er. Jag har ett landställe med lite områden som måste röjas med röjsåg. Köpte en Meec röjsåg (1,4KW, 1495:-) på Jula men den gick sönder samma dag som jag köpte den så nu ska jag köpa en Husqvarna istället. Mest kommer det vara trimmerhuvudet på men lite klinga blir det också. Ok, nu till egentliga frågan:

funkar det bra att använda vanlig 95 blyfri med 2% 2-taktsolja i eller sliter det på motorn? Är det aspen färdigblandad 2-taktbensin som gäller? Varför, vad är fördelarna med aspen?

Avatar Fallback

Re: pris på 2-taktsbränsle?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131045 Fördelen med aspen är att du slipper slabba själv, samt att avgaserna och ångorna inte är lika hälsovådliga. Alkylatbensin håller också längre innan den blir gammal.

Eftersom du skall köra så lite, köp en dunk alkylatbensin 2T är mitt tips.

Användarvisningsbild

Re: pris på 2-taktsbränsle?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131056 Är också ett miljökrav då man jobbar åt skogsbolagen. Håller med mangan köp en dunk färdigblandat istället, mycket smidigare samt bättre för hälsan!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).