Traktorer och processorer

traktor procesor vs motorsåg.

19 inlägg 9455 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: traktor procesor vs motorsåg.

Camwood  
#130457 Jag hugger med motorsåg och brukar fixa 100-120 bitar /dag :grin: De är en dåligt skött skog ( alldrig röjd eller gallrad ca 35 år) Jag har aldrig kört skördare men de skulle nog bli mycket skador på stammarna :shock: i det här beståndet.
Gallring Höga kusten 2011.JPG

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: traktor procesor vs motorsåg.

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130459 Jädrar i mig vilket tempo ni verkar hålla.. Själv är jag helnöjd efter 10 bitar, då har jag två lass på fyrhjulingen och kan köra hem dem... Sen är det ju fika!! Fika är underskattat.

Avatar Fallback

Re: traktor procesor vs motorsåg.

MNskog  
#130463
trilla skrev:Jädrar i mig vilket tempo ni verkar hålla.. Själv är jag helnöjd efter 10 bitar, då har jag två lass på fyrhjulingen och kan köra hem dem... Sen är det ju fika!! Fika är underskattat.


Vettig inställning. Man tjänar aldrig på att hela tiden jämföra med vad andra gör utan hitta ett arbetssätt som man själv trivs med. Det är det som ger arbetsglädje och arbetsglädjen är en förutsättning för ett bra resultat.

Av vi andra är nog jag med flera "arbetsskadade" av storskogsbruket......... :smile:

Avatar Fallback

Re: traktor procesor vs motorsåg.

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130466
trilla skrev:Jädrar i mig vilket tempo ni verkar hålla.. Själv är jag helnöjd efter 10 bitar, då har jag två lass på fyrhjulingen och kan köra hem dem... Sen är det ju fika!! Fika är underskattat.


Låter trevligt, men kan ge problem i slutet av månaden. Då räkningar skall betalas..

/Nisse

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).