Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ponsse Bear 8W

20 inlägg 11492 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Bear 8W

vajern  
#130206 Fan du lobacken, dom där ser ju faktiskt riktigt nice ut. Kul att dom vågar vara lite annorlunda =)

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear 8W

JD 2006  
#130292 Ok...ser intressant ut.

Hur är det kan man sno stolen runt utan att det slår i väggen när man har armstöden lite längre framåt?

Tycks minnas det var nästan såatt jag iaf behövde vika in armstödet litegranna på Ergon jag kört.
Men det är ju småsaker förståss...i en Valmet kan man ju knappt få runt stolen så allting är ju relativt :lol:

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear 8W

ergo,h7  
#130365
grotförare skrev:
ergo,h7 skrev:Vi får snart våran :-)............ Men 32 ton var väldigt i underkant men vätska och band runtom blir det närmare 37 ton med nya c6 kranen.


en fråga bara varför vätska i en så pass tung maskin? räker juh med bara band runt om?


Kommer nog inte att bli vätska runt om ,för då tar inte ens en "långtralier" den.. men ju tyngre ju stadigare
sitter man. Vi får se vad det blir för spakar har ett önske mål men vi vet inte om dom kan fixa det.
Kör med bollarna nu i våra andra maskiner och trivs med dom , men det är alldrig fel att ändra arbets ställning ibland... dom nya spakarna som finns på bild här är jag lite osäker på tycker personligen att man fick köra alldeles
för mycket med armar och axlar...

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear 8W

Valmet921  
#131166 Vi beställde vår nya beaver med dessa spakar men den levererades den 20 maj utan dessa då Ponsse dragit tillbaka dom.
Enligt vad säljaren sa hade testförarna börjat klaga på smärta i axlar. Dom började använda hela armen att köra med istället för med handen som du ska.

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear 8W

cédric  
#152671 Hello all. someone with experience bears 8WD c6 h8, the crane is really powerful?, and how to behave in the h8 big heavy wood? thank you for your answers.
Cédric

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).