Små skogsmaskiner och övriga maskiner

MYRAN.

116 inlägg 92186 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: MYRAN.

storlien  
#50985 Jag söker efter en Lunningsmyra, fungerande eller rep objekt .
Vet någon var man kan få tag på en?

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88830 Här kommer det en bild på en 50tals skogs maskin Ford Med god förarkomfort? paraply som störtbåge
Myran står till höger om längst fram. Bilden är från en utställning vi hade i Avradsberg Kultur i Tiomilaskogen.
Forden kommer EV att visas till sommarens Maskinhistoriska utställning vid Gruckå kvarn Helgen före Midsommar.

   TS
Avatar Fallback

Re: MYRAN.

flisshejk  
#88831 Finns en i Kalix med klipp men den står nedsnöad ute i skogen ännu.

Användarvisningsbild

Re: MYRAN.

Kse  
#88873 Vet en som står uppe i Vittangi och bara är provstartad dom senaste 10 åren

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104007 En bild från lastning av älg.

   TS
Avatar Fallback

Re: MYRAN.

BM 35  
#104008 Det där måste vara lite skillnad än att köra fram med atv,,verkar vara en smidig maskin,,blev lite sugen på en sån

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111350 Ja nu har jag dan före julafton köpt mig en julklapp som jag varit på jakt efter något år nämligen en till KlämmbanksMyra kommer ev att bygga om den till något trevligt eller ha den som reservmaskin.
Som jag brukar säga det mesta löser sig med tiden om man lyssnar på andra och gör som man vill.

God-Jul Och Gott Nytt År på er alla Från en nöjd Veteran +68

   TS
Användarvisningsbild

Re: MYRAN.

totte  
#111351 Det var inte illa! Gratulerar! Måste nog åka förbi när det passar nån gång och ta en titt på underverket!

God Jul Åke!

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

kicken  
#129995 tja..har just fått tag på en gammal myra... stolp aggregat.. jordborr.. grävaggregat.. grip.. vill gärna veta allt om denna maskin... sitter en 2 cyl diesel i..

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

Hema  
#130022 Skulle vara kul med bilder till tråden.

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130023 Hej Tror att du hittat en stolpmyra televerket hade ett antal jag har ingen erfarenhet av dom men med den utrustningen som du beskrev får du många trevliga stunder får vi hoppas. Den myran som jag senast köpte blev det inget projekt av utan jag överlät den till min broder man måste inse sin begränsning det räcker men några veteransågar till en nöjd pensionär.

   TS
Användarvisningsbild

Re: MYRAN.

Kse  
#130032
Hema skrev:Skulle vara kul med bilder till tråden.

Ska åka och fota lite till helgen

Användarvisningsbild

Re: MYRAN.

Kse  
#130311 Myran var flyttad från det ställe där den stått de senaste 15- 20 åren så det blev inget foto, kanske såld.
Det var ju nån från forumet som pm:ade mig om telefon nr till ägaren och var intresserad att köpa.

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

kicken  
#131304 tja alla ... har just fått hem min skogsmyra.... den startar och går..men behöver en renovering... sitter dock en renoverad slanzi motor i.... någon som kan ha dokumentation om dessa häftiga maskiner?? måste ha tag i en matar pump till motorn... ser nästan ut som pumparna på gamla b20... tacksam för svar... mvh kicken :grin:

Avatar Fallback

Re: MYRAN.

Tommy B  
#144042 Hej
Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till en skogsmyra?
Några vänliga själar bestämde sig för att vandalisera min i helgen så
nu skulle jag behva ett nytt paket med spakar, nya däck mm

//Tommy

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).