Små skogsmaskiner och övriga maskiner

större pump på lillnalle?

6 inlägg 4145 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

större pump på lillnalle?

wernald  
#129582 hejsan. köpte en lillnalle för ett litet tag sedan. någon som vet om man kan hiva på en lite större hydraulpump på den? tror att originalet ligger runt 40l... men om man fick dit en på kanske 60-80liter så borde la saker börja röra på sig ?
vet någon vad priser ligger på ungefär för en 80l pump? pumpen sitter ju monterad med rem ???? :S
har ju en helt ny pump på den så man borde ju få en slant för den med....


/wernald



   TS
Avatar Fallback

Re: större pump på lillnalle?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129585 Mera flöde mera värme?

Avatar Fallback

Re: större pump på lillnalle?

Tosca  
#129619 Kolla om du kan få dit en på vevaxeln istället som är större, BM Bamsen sitter det ju en sån frontpump på och det borde ju gå att lösa på samma sätt.
Jag kan inte förstå varför det blev en mindre pump på Lillnallen, kranarna är ju desamma.

Avatar Fallback

Re: större pump på lillnalle?

wernald  
#129669
Tosca skrev:Kolla om du kan få dit en på vevaxeln istället som är större, BM Bamsen sitter det ju en sån frontpump på och det borde ju gå att lösa på samma sätt.
Jag kan inte förstå varför det blev en mindre pump på Lillnallen, kranarna är ju desamma.




okej. du vet inte något vad måtten blir på en sådan pump ??? du vet inte om de finns större som e remmonterade?? tack förs var

   TS
Avatar Fallback

Re: större pump på lillnalle?

Tosca  
#129746 Jag har inte koll på måtten, en hydraulikfirma borde kunna hjälpa dig med det.
Problemet med remdrivna pumpen är att den lätt slirar på skivan när det börjar gå tungt, allra helst på nallen där man har oljepåfyllningen precis brevid remmen.
Jag har för mig att det sitter en Vickerspump på bamsen, men märket är ju inte det viktigaste i detta läge.

Avatar Fallback

Re: större pump på lillnalle?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129854 Det fans monteringssatser att köpa till frontmonterad pump för drivning av hydruldrift om du tittar i reservdelskatalog.Vickers vingpump satt på Drivaxen den måste ha olja i alla lägen annars skar den Kugghjulspumparna är mera okänsliga.Hörde inget klagomål på lillnallens hydraulik då så den fungerade tydligen, men tiderna förändras .Stornallen jag körde satt det en kugghjulspump Cessna 62 l/m vid 1500 r/m.
Kran ÖSA69 T. Priset på den va 1968 103940kr

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).