Öppna kategorin

Namn enskild firma?

22 inlägg 17072 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129023
Uvskogen skrev:
D Brown skrev:Jag har hört att det börjar ringa massa mer telefonförsäljarpatrask direkt man reggar firmanamn, stämmer det?


Jo, fast man kan ju alltid skriva fel siffra på slutet av numret som de kräver in... Det lindrar väsentligt. Ska myndugheterna promt kränga allt ur alla register de tvingar oss att vara med i så kan man kanske få skriva fel ibland :wink:


Värt att tänka på är att som näringsidkare så har du inte någon lagstadgad ångerrätt hos telesäljarna, vilket du däremot har som privatperson. Många lycksökande telenasare satsar hårt på just nyföretagare, som ofta är betydligt mer lättfångade än de företagare med några år på nacken. 😡
/Niklas

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

Kse  
#129029 Det där med att skriva en siffra fel var en bra ide.
Men nog håller dom koll på vad som är nytt.
När jag ombildade firman kom det en jäkla säljarstorm av alla dessa förbannade tvättmeledls och avfettnings försäljare.
Gjorde en hemsida och blev genast kontaktad av två företag som ville driva och förbättra min sida.
Bindningstiden gick ut på mitt Telia mobilabonemang, Telia ringde upp och ville binda och jag sa att jag återkommer senare i veckan, det han ringa två andra opperatörer för att erbjuda abonnemang.

Märker att fler börjar ringa på vanlig telefonnummer, har 11 försäljare spärrade i telefonen vilket funkar fint då man slipper iaf 2 samtal i månaden.

Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129077 Tycker det funkar bra att lungt och metodiskt berätta för försäljaren att nu ska du och jag avlägsna mig från er databas för du ska aldrig mer ringa mig, jag kommer aldrig någonsin köpa något av dig eller någon annan över telefon.
Vilka företag är det som man måste spärra och inte förstår att de bara ödslar egen tid. vad vinner de att ringa en som aldrig köper?

Avatar Fallback

Re: Namn enskild firma?

mrlynx  
#129085 Tyvärr finns det en hel del oseriösa telefonförsäljare som riktar in sig på just småföretagare.
De vet att alla småföretagare är beroende av en bra kreditvärdighet och ingen småföretagare vill ha någon betalningsanmärkning.
De ringer och säljer något som du aldrig tackar ja till och spelar in samtalet för att sedan klippa ihop det till något.
Sen skicka de fakturor och inkassokrav även om du bestrider fakturan och hotar med kronofogden.
Oftast är det inga jättebelopp som dom kräver utan sannolikt under 1000 kr och hoppas på att du betalar för att slippa en betalningsanmärkning.
Hamnar det hos kronofogden är det direkt en prick i registret som inte går att ta bort även om det handlar om ett uppenbart bedrägeri.
Så länge systemet ser ut som det gör kommer det finnas kriminella som utnyttjar det.
Jag har just nu en betalningspåminnelse från ett företag som jag inte fått någon faktura från och som jag inte beställt någon tjänst ifrån.
Så jag vill varna för ett företag som heter eller har hetat Spärrservice/Securia/Mysafety
http://www.sweclockers.com/forum/13-kon ... den-nagon/
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter ... 501662.ece
http://www.dagensjuridik.se/2011/01/vil ... g-oskaligt

Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

halvproffs  
#129095 Jag har aldrig köpt någonting per telefon; MEN tappade bort dyra bilnycklar i höstas när vi plockade svamp och helgen efter träffade jag några grabbar vid ICA maxi i Gävle som informerade om Mysafety och jag skrev på ett sexmånaders prov.
Nu har jag betalat 575:- för två år och jag inser nu att det var ju fel. Så det blir att säga upp avtalet sen.
Är dom för påstridiga så kan man väl tala om för dom att man känner några skäggiga motorcykelintresserade karlar i Hammarbyhamnen med mycket bra övertalningsförmåga.
Iden med kodad nyckelring är ju annars väldigt bra, synd att allt ska gå ut på att luras.
Återkommer med info om 2år.

Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

Kjell S  
#129138 Har aldrig haft några större problem med tlfn försäljare.. men det var ju oxå 15 år sedan jag vart egen..

PS. Hammarbyhamnen existerar inte längre...

Användarvisningsbild

Re: Namn enskild firma?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129167
Kjell S skrev:PS. Hammarbyhamnen existerar inte längre...

Desto större anledning att använda det begreppet, så ingen tror att man bryr sig om ghettot.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).