Skogsekonomi

Skogskontoränta

115 inlägg 35674 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128966 Ska ta ett "snack" med min bankkille då det blir dags. Förskottet kommer nog nästa vecka. Dom borde ju va intresserad av att behålla mina sparpengar för vidare utlåning.

Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128973 Håller med om att den Tillväxt! jag fick i brevlådan senast var mycket bra och läsvärd. Har dock ej Handelsbanken själv.

Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#129117 Hej skogsägare...

Kom ihåg att till exempel FOREX BANK har 2,55 % ränta med statlig insättningsgaranti från den första insatta kronan. Vilken storbank kan matcha detta? De flesta storbanker kräver att du skall ha minst 100.000 SEK innan du överhuvudtaget får EN ENDA YNKA procent på dina pengar som du lånar ut till bankerna..

Hälsningar
Trapper 500

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#129118 Hej skogsägare...

Kom ihåg att till exempel FOREX BANK har 2,55 % ränta med statlig insättningsgaranti från den första insatta kronan. Vilken storbank kan matcha detta? De flesta storbanker kräver att du skall ha minst 100.000 SEK innan du överhuvudtaget får EN ENDA YNKA procent på dina pengar som du lånar ut till bankerna..

Hälsningar
Trapper 500

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogskontoränta

loppan  
#129121 Lantmännens kapitalkonto har 2.85% och funkar som vilket konto som helst med insättningsgaranti.
http://lantmannen.com/sv/Finans/Kapitalkonto/

Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#133996 Nu leder NORDEA ränteligan igen med sina 3,3 % på skogskontot. Och Handelsbanken ligger på blygsamma 2.90%, efter senaste höjningen av styrräntan...

Varför kan inte Handelsbanken se till så att de ligger i paritet med NORDEA??

Trapper 500

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134020 1/8 kommer min bankkille från semestern. Hoppas han e villig förhandla annars blir det bankbyte det är helt säkert.

Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

boksson  
#134715 Swebank har 3,10% på skogskontot och 2,85% på skogslikvidkontot

Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#134766 Fortfarande ligger NORDEA på 3,35 % på skogskontot, SWEDBANK på 3,10%, SEB på 2,95% och SHB, som påstår sig värna om SKOGSÄGARANA på blygsamma 2,90%! SHB/Handelsbanken har inte höjt ett jota till oss skogsägare efter senaste höjningen av styrräntan. De vill tjäna mera pengar....

Hälsningar
Trapper 500

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#134829 Ta och skärp er - Ni på Handelsbanken! Om ni nu skall utge för att vara så "skogsägarvänliga" - så måste ni ju visa "framfötterna"!

Trapper 500

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#137006 Handelsbanken tycks inte reagera på att 0,45 % under NORDEA.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#137008 Om du har 227.000 SEK att sätta in på NORDEA i stället för på HANDELSBANKEN
på ett skogskonto
så tjänar du HELA

ETTHUNDRA KRONOR I MÅNADEN!!! EFTER SKATT!!

Grattis!

Trapper 500

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#137030 Löjligt lite extra ränteförtjänst per månad för en fattig skogsägare...

Särskilt om man tänker på att SVEASKOGS styrelseordföranden Göran Perssons hustru Anitra Steen får två miljoner om året i pension ( 167.000 kr/mån)

- eller 25 miljoner tills hon fyller 82 år. För att ha lett ett företag som som borde ha anlitat konsulter för att "minska försäljningen" - i stället för att öka den...
Nämligen Systembolaget...

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137083 Frågade på banken varför dom inte höjt när Nordea gjort det. Fick till svar att vi har i alla fall inte höjt låneräntorna 😡

Snackat med Nordea och det var tydligen inget problem att bara ha skogslikvidkonto hos dom.

Avatar Fallback

Re: Skogskontoränta

Trapper500  
#137259 Måste man numera också låna pengar hos HANDELSBANKEN för att få samma skogskontoränta som hos NORDEA?

Det trodde jag inte om den gamla fina banken från senare hälften av 1800-talet...
Trapper 500

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).