Skotare

Konstig kran på Bruun super-mini

12 inlägg 6581 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Konstig kran på Bruun super-mini

jocke94  
#128750 Vi har en bruun som kranen är lite konstig på för när man ska lyfta så skakar den men det är bara om man ska smyga med den, men om man drar lite mer i spaken så slutar det att skaka. jag skulle verkligen uppskatta om det är någon som kan veta vad felet kan vara :grin:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

ulfgustav  
#128778 Inte lätt att svara på med så få uppgifter:
Kan du komplettera med uppgift om ventilsystem, Pumptyp ja gärna även bild på maskinen

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

Volundsmed  
#128882 luft i hydrauliken?

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128904 Prova med att vrida lite på den spolen som det hackar på
skulle tro att släpsko och spole är slut i spaken

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

jocke94  
#128907 ok ska kolla det på lördag ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

ulfgustav  
#128952 Om det är EHC 3 /35 så är en möjlighet det "knaggen" skriver, Men det kan finnas andra orsaker till störningen, Lågt Ls-tryck
t.ex, därför värdefullt med mera info

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

jocke94  
#129060 ok men när jag skulle kolla på det idag så ändra jag farten på kranen så den ska gå snabbare upp och då slutade det att skaka, men men jag får kolla vidare på vad som kan vara felet

   TS
Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129100
jocke94 skrev:ok men när jag skulle kolla på det idag så ändra jag farten på kranen så den ska gå snabbare upp och då slutade det att skaka, men men jag får kolla vidare på vad som kan vara felet

vred du upp strömmen på control boxen .

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

jocke94  
#129103 japp det gjorde jag

   TS
Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

Joakim_79  
#190763 Hur länge har ni haft maskinen,fundera på om det är våran skotare ni köpt?

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190772 Har ett liknande fenomen på min Gremo. Det märks inte när man kör virke. Bara när man ska finlira, lasta på kedjorna inför flytt eller liknande.

Avatar Fallback

Re: Konstig kran på Bruun super-mini

Joakim_79  
#190875 Vi hade sånt problem när vi köpte våran Super mini,och det var i ventilpaketet som det var slitet,aluminium husen där sliderna är var repiga,vi bytte ut 5 st av 7 tror jag,ganska svårt att få tag på hv07 delar vill jag minnas.Efter vi bytt det så slapp vi dom skakningarna.Vi hade maskinen i 2-3 år men sålde den för 1-1,5 år sen.Vad jag minns så hade skakningarna börjat o komma tillbaks igen men inte i samma utsträckning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).