Före och efter jobbet

Allt möjligt

13 inlägg 4119 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Allt möjligt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128212 En ny tråd för sånt som man inte ids starta en ny tråd för.
Mitt första bidrag:
Fick idag kolla in och provköra en till grannbyn nyinkommen Oldsmobile Sedanette 1946, ojoj.
OldsSedanette46a.jpg




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128213 :mrgreen: Snyggt!
Går den lika bra som den ser ut eller är det x antal hästar som fattas?
Dom kunde bygga bilar då, idag ser alla lika plastiga ut

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128214 Jo det är verkligen en favoritmodell, den gick alldeles nog bra, blev ju ingen gasning
men ca 1700kg och V8 på 200+hk och tillhörande vridmoment ger ju helt moderna prestanda.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128215 :mrgreen:
Garage grannen till chefen kom med sin mach 1:a en dag när vi var och fixade i garaget.
Dubbla holleys bla och ca 500 hk till förfogande, och riktigt tungdunk från motorn då är det nästan så man börjar dregla :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128216 Och när det börjar dunka i bröstkorgen när man står intill bilen.... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Rubber Duck  
#128289
Skogshuggarninorr35 skrev::mrgreen:
Garage grannen till chefen kom med sin mach 1:a en dag när vi var och fixade i garaget.
Dubbla holleys bla och ca 500 hk till förfogande, och riktigt tungdunk från motorn då är det nästan så man börjar dregla :mrgreen:


Vilken Ski-Doo!?! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128298 Va då ski doo? nu hänger ja inte med :???:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Rubber Duck  
#128300 Ski-Doo Mach 1, En värsting för kanske 15 år sen. Men jag förstod att det nog var en ford som menades, försökte bara vara lite lustig. Och det gick ju som det mesta man tar sig för åt skogen :wink:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128301 ha ha ja e inte så hemma på skotrar kan jag kanske säga till mitt försvar. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Allt möjligt

åberg  
#128302 En Mach 1. Lite hottad men inte 500 kusar va? :lol:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vOPMD87BcPo[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Skogshuggarninorr35  
#128303 Åsnor kanske :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128526 Just hemkommen efter lite bonusskoterkörning i Björkliden, nog är det skönt med en minisemester inom kommunen ibland.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Allt möjligt

Knegarn  
#128545 en fråga, jag tänkte svetsa en till stödrulle i ryggen på ponsse h60 aggregatet så stammarna rullar igenom enklare, tänkte knycka den övre ur ett valmet 960 aggregat som vi har liggande. tror ni att det blir bra?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).