Före och efter jobbet

Stolryggsäck

29 inlägg 20083 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stolryggsäck

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12731 Hejsan vill ha tips och råd om en vettig stolryggsäck som är av bra och hållbar kvalite, kommer troligen inte användas mer en 1-5gånger per år men jag vill endå ha en bra så att den håller ett par år framöver och man sitter någorlunda bekvämt

kollade på jula en för 129:- med ryggstöd men den var inget alls, obekväm och ostabil tom på ett plant golv



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#12759 Haglöfs ryggsäckar är väldigt bra !!
jag har en som jag har till allt från fisketurer till skogsjobb !!
dom billiga skräpsäckarna från jula, ÖB håller inte för vanligt slitage !!

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12766 Har du titta på denna sida?

http://www.letro.se/aspshop/shopfiles/s ... 5&x_case=3

Har en Silva stolsryggsäck själv, duger åt mig i skogen. Bara man sitter så att säcken är till höger eller vänster, och inte mellan benen eller bakom... :-)

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12772 Har inte kollat så mycket faktiskt
Men läraren har en Haglöfs och de verkar va bra grejjer =)

får se här framöver verkar ivarjefall vara en grejj som är bra o ha när man är ute =)

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12777 Haglövs är bra men dyra. Har själv en jag köpte på Intersport för 299 kr. Funkar kanon bra. stabil o bra. slår inte emot ryggen med stolsramen heller så ja gär fullt nöjd.

Gäller nog att titta runt lite. kanske är en stols pall med 3 ben ett alternativ o satsa på en bättre rygg säck?

Har jag sågen med mig så har jag en ryggmes där jag har tank såg och stol samt plats för termos med mig ut.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12784 Har en stol med 4a ben från jula som funkade bra lite låg bara

jo Haglöfs är bra, har tidigare levt efter principen slit o släng=billiga saker

men har märkt att lägger man mer så blir man längre nöjd och grejjerna håller längre

vilken modell av haglöfs har du?

Har en jokkmokk sen mellanstadiet alltså 5-6år eller mer som är som ny men den har ingen stol

   TS
Avatar Fallback
Boden  
#12809 Jag köpte en Haglöfs Combi för 2 år sen. Det är den enda stolsryggsäck som jag burit som faktiskt är skön på ryggen. (för att vara stolsryggsäck). Men den har jag endast till jakt odyl. I skogen har jag en slit och slängryggsäck.

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12827 Hmm stolsryggsäckar är jag lite allergisk mot faktiskt. De flesta är ju skramliga och osköna att bära om man skall ha mycket saker med sig.

Jag har en vanlig skön haglöfs ryggsäck, men stoppar i en enkel campingstol i den när jag är ute och jagar. Typ en sådan som brukar vara med i camping set från 50 talet.
Bild


Ok det finns mycket skönare stolar att sitta på skall jag erkänna, men inte så många som är lättare att få med sig ;)

Det funkar bra för mig, dessutom kan jag fritt välja om jag vill ha en stol med eller ej. Kan vara bra i somliga fall när man inte vill och behöver släpa på några extra gram i ryggsäcken.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12868 Ett par dagstidningar i en plastbärkasse väger inte mycket i en ryggsäck. Ett utmärkt sittunderlägg på vilken sten eller stubbe som helst, även om den är snötäckt eller blöt.

En ryggsäck utan stol är trots allt bekvämare att bära om man skall gå längre sträckor.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12871 Okej
Vad för ryggsäck rekommenderar ni då?

Gärna lätt o slitstark

Funderar på Husqvarnas 35liters för 350:-

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#12882 Om du skall bära ryggsäcken en längre sträcka så är mitt tips att köpa en Haglöfs rygga !
Annars så vet jag att Normarks stolryggsäckar håller ihop bra och dom kostar inte skjortan heller, Hva:s vet jag inget om !
Haglöfs kostar runt 1200:- tror så det är en rejäl slant men det är den enda stolsäcken som jag har haft som är skön att bära om man som jag är lång, alla andra som jag provat har suttit illa i ryggslutet.
Min haglöfs har jag haft i tre år nu nästan dagligen och den har många år kvar, jag skall faktiskt ta och beställa en till så man har en extra, man vet ju aldrig när dom för sig att sluta göra dom ,,,,,,

Nu blev det väl enklare välja Jimmy :P
(eller inte)

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12885 Hehe ja det blev ju inte enklare precis ^^

Men får nog vänta med o köpa ny rygga ett tag
först måste jag införskaffa lite annat =)

Men Haglöfs verkar ju vara poppis^^

Finns det någon internetbutik med priser ?

Och hur tål din snö/vatten o vind?

(om vinden blåser igenom så kyler den ju ner termosen :roll: )

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#12886 Hej,
Ok, bakgrunden till denna produkt är egentligen ganska sorglig, men vill du undvika "ryggskott" i skogen Jim, kanske detta vore nåt: :wink:

http://www.kpho.com/education/13863088/detail.html#

Från USA, naturligtvis...

MvH Fredrik

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12887 Har själv en ahlövs Tigera, grymt skön får med mig ett trangia kök, regnkläder lite mat o termosen. samt en vatten behållare helt perfekt o lagom.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#12894
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Ok, bakgrunden till denna produkt är egentligen ganska sorglig, men vill du undvika "ryggskott" i skogen Jim, kanske detta vore nåt: :wink:

http://www.kpho.com/education/13863088/detail.html#

Från USA, naturligtvis...

MvH Fredrik


En sån skall jag köpa till Lille-man när han börjar på dagis ,,, man kan aldrig vara nog säker nu för tiden :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).