Skotare

Minibrunett 578 svag!

34 inlägg 21255 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Minibrunett 578 svag!

Karlsson578  
#127033 Vad jag har förstått så skall trycket liga på 450 bar på lågväxel och 380bar på högväxel. så 110-130 verkar ju väldigt lågt?

Själva rören spricker/börjar läcka när oljan börjar bli varm så det går nog inte att se när dem är kalla om det är nå spricker i dem för då går de tillbaks om jag har förståt rätt av han som har hjälpt mig.

Jag har pluggat bort dump och över-ström ventilerna på sidan ( de som påverkas av fotpedalen i golvet) och då blev min något bättre och jag har kunnat köra längre sträckor utan avbrott.

Men? blir din så väldigt varm att transmitionstemps lampan börjar lysa?? Då verkar det ju misstänktsamt om int hydrostaten börjar bli sliten. Det brukar ju vara ett tecken på det i alla fall. jag är ingen expert men har fått höra det i alla fall.

På min skall pumparna vara renoverade så jag tror att det inte skall vara något fel på dem.

Min funkar utmärkt om man bara kör hyggen och har en kort bit till avlägget, men så fort man skall börja köra lite längre sträckor med lass på väg så kan den bli orkelös. förhoppningsvis rörena som jag skall byta som gör det.

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Minibrunett 578 svag!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127041 En skotare ska inte gå med lass på väg! Knappt gå på väg i tomme. Är hydrostaten sliten förut så tar du livet av den på sånt vis.

Avatar Fallback

Re: Minibrunett 578 svag!

Valmet 911/965  
#127047 hm,

jeg holder en knapp på at pumpa er sliten, men, skal man kunne måle trykket på 450/380bar på centrumsblokka?

Avatar Fallback

Re: Minibrunett 578 svag!

Karlsson578  
#127079
Skogsola skrev:En skotare ska inte gå med lass på väg! Knappt gå på väg i tomme. Är hydrostaten sliten förut så tar du livet av den på sånt vis.



Ja jo det förstår jag, men jag menar när man får köra en lite längre bit än bara fram till hygges kanten, en bit på t,ex en skogsväg tills det att timmerbilarna kommer fram.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).