Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 303750 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126084
trislc skrev:
Bengt.Svensson skrev:
trislc skrev:Nåväl, tråden handlade ju om att köpa ny pickis. Under tiden som den har spårat in på allehanda gamla jänkarpickisar, har jag skaffat en Isuzu. - Helnöjd, skön bil både komfortmässigt och som arbetsbil!

Jag kollade också på den och tycker den verkar helt OK. Vad har du för förbrukning på den??


Har inte kollat, men känner att det är betydligt längre mellan tankningarna äv tidigare.

En bekant (med en 3,0-liter och automat) mätte en körning på 70 mil till under 0,8 l/mil, trots att ca 10 mil av dessa var med släp.

Rekommenderar att prova Isuzun!


Jag funderar på att köpa en D-Max nästa gång jag byter, nu har jag Isuzu Campo -00. Jag har kört min på 0.8 också så snåla är de, Isuzuna!
Innan jänkefantasterna laddar för en replik så får ni tänka på att Chevrolets Duramax-diesel är en Isuzumotor (=DMax) och Isuzu är ägt av GM så det kanske är mer delar som designas av en men används av båda tillverkarna. Bla axlarna iaf på äldre Isuzun är GM-produkter. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126092 Nja, men frågan är ju eg mer om man ska klämma in sig i en stötig minipickis eller färdas galant i en fullsize?

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126096 Haha, men jag som är byggd som en liten japan sitter hur bra som helst i "minipickisarna", iaf i min. =))

Allvarligt talat så är komforten fortfarande bättre i jänkepickisarna. Det kan man inte ta ifrån dem!

Frågan är varför det inte sitter luftfjädring, iaf bak, på alla arbetsbilar?!

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126124 Luftfjädring är extrautrustning på Chevorna.
Så ock elvärme i ratten.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126126 finns ju bara två pickuper nya o begagnade chevor :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Solhemsskog  
#126151 va tror ni om nya folkan? tyckte den va fin å köra, förutom den där jävla spaken i mitten som de skulle ryckas å fläckas i hela tiden samt att de va rostränder på kofångarn...

Amerikanska bilar e ju käcka, men att dom sätter fast alla yttre attribut med självborrande plåtskruv. samt att de ser ut som ett barn har skruvat ihop hela bilen när de mesta sitter snett och med stora glipor mellan dom olika delarna, e ju inte så imponerande...

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Kse  
#126181
Solhemsskog skrev:va tror ni om nya folkan? tyckte den va fin å köra, förutom den där jävla spaken i mitten som de skulle ryckas å fläckas i hela tiden samt att de va rostränder på kofångarn...

Amerikanska bilar e ju käcka, men att dom sätter fast alla yttre attribut med självborrande plåtskruv. samt att de ser ut som ett barn har skruvat ihop hela bilen när de mesta sitter snett och med stora glipor mellan dom olika delarna, e ju inte så imponerande...

Polaren bestälde en Amarok efter provkörning, dock lång leveranstid.
Han var mkt nöjd med komfort och helhetskänsla. Finns dock bara med en motor än så länge, 2 liters TDI Biturbo, lovar 0,79 i förbrukning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126192
Solhemsskog skrev:Amerikanska bilar e ju käcka, men att dom sätter fast alla yttre attribut med självborrande plåtskruv. samt att de ser ut som ett barn har skruvat ihop hela bilen när de mesta sitter snett och med stora glipor mellan dom olika delarna, e ju inte så imponerande...

Ok, då är du alltså dokumenterat okunnig.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Bengt.Svensson  
#126194
Kse skrev:Polaren bestälde en Amarok efter provkörning, dock lång leveranstid.
Han var mkt nöjd med komfort och helhetskänsla. Finns dock bara med en motor än så länge, 2 liters TDI Biturbo, lovar 0,79 i förbrukning.

VW gör bra bilar och jag är lite intresserad av att testa en pickis med lite mindre motor än 2.5 l men jag hade hoppats på mindre förbrukning än 0.79 - jag kör på 0,75 med min gamla Hilux.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Robertberg  
#126202 Fast en obelastad fullsize är väl rätt stötig?
Ska man kunna lasta ett par ton på flaket så borde säkringen vara rätt hård..

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Solhemsskog  
#126204
Slurfi skrev:
Solhemsskog skrev:Amerikanska bilar e ju käcka, men att dom sätter fast alla yttre attribut med självborrande plåtskruv. samt att de ser ut som ett barn har skruvat ihop hela bilen när de mesta sitter snett och med stora glipor mellan dom olika delarna, e ju inte så imponerande...

Ok, då är du alltså dokumenterat okunnig.


naää men ja kanske inte är förblindad av brummet där fram under motorhuven...

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126288
obantteg skrev:Fast en obelastad fullsize är väl rätt stötig?
Ska man kunna lasta ett par ton på flaket så borde säkringen vara rätt hård..

Det finns tre tyngdklasser, halv ton, trekvart ton & hel ton.
Den lättaste brukar heta 10 eller 1500, en sån har jag och den är medel/mjuk
i fjädringen, den förra jag hade var mjuk i fjädringen.
Men tro inte vad jag skriver, provkör?
Jag har kört ett flertal minipickisar och ingen har varit mjuk eller ens medelmjuk
så jag har lite skräck inför såna, de är inte bekväma.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126290
Solhemsskog skrev:
Slurfi skrev:
Solhemsskog skrev:Amerikanska bilar e ju käcka, men att dom sätter fast alla yttre attribut med självborrande plåtskruv. samt att de ser ut som ett barn har skruvat ihop hela bilen när de mesta sitter snett och med stora glipor mellan dom olika delarna, e ju inte så imponerande...

Ok, då är du alltså dokumenterat okunnig.


naää men ja kanske inte är förblindad av brummet där fram under motorhuven...

Men då har du sett saker som ingen annan har sett, det är ju bra det.
Eller kanske har bildbevis på plåtskruvar och barnarbete?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Cowboy  
#126304 VW Amarok ser bra ut och har säkert en snål motor men varför finns den i så få färger. Jag gillar röda bilar och Amarok finns inte i rött.

En USA-pickup (full size) skulle vara trevligt men var finns full size parkeringsrutor? Dieselmotorerna finns väl inte i de lättaste modellerna med mjuk fjädring och låg lastförmåga.

Japanpickisarna har oftast onödigt hög lastförmåga, varför ska man kunna lasta 1 ton på flaket om man ska sätta på en kåpa.

Min Toyota X-cab -99 har rimlig lastvikt och tillräckligt stor när man ska parkera på normala parkeringar.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Solhemsskog  
#126308
Cowboy skrev:VW Amarok ser bra ut och har säkert en snål motor men varför finns den i så få färger. Jag gillar röda bilar och Amarok finns inte i rött.


du kan alltid tejpa bilen, då kan du få vilken färg du vill, kostar typ 18 000 extra dock...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).