Verkstan

Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

6 inlägg 7753 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

Laggen  
#124421 Har en Överum 2skärig plog Typ BRL AI-51 Med en lodrät fjäder till stenutlösning för varje skär Spetsar och skär är mycket slitna Är det någon som har ritningar på hur mycket man skall svetsa på Vad för elektråder skall man använda Tacksam för svar



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

MrEast  
#124423 Låter som en gammal historia det där, en spets till en överum med SR kropp har jag för mig ska vara 28cm från spets till bakkanten på fästet. Svetsdelarna man köper till dom är ca 4-5 cm så är spetsarna jäkligt slitna borde du kunna svetsa på ca 4cm. Svetsar man på för mkt blir plogen jäkligt vass och spetsarna mer brytkänsliga.

Användarvisningsbild

Re: Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

vetinte  
#124474 A
Senast redigerad av vetinte tis 04 mar 2014, 17:45, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

Volvopv-65  
#124860 Som yrkessvetsare rekomenderar jag Magna gold 303 eller Hillcrome 312,sagolika elektroder att svetsa med jämfört med gamla OK 48.00.
Magna är svindyra,men Hillcrome 312 är lika underbar för en bråkdel av priset.

Användarvisningsbild

Re: Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

totte  
#124864 Var får man tag på dessa? Sortimentet på elektroder i de butiker som vi amatörer får hålla oss till är milt sagt begränsat.

Avatar Fallback

Re: Svetsa Skär och Spetsar Överum Plog

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125671
vetinte skrev:Svätsade ihopp ett skär akut (hadde gått rätt av) för nåra år sen. Det håller än i dag. Anväde det somm jag hadde hemma :) 48.00.


Samma här, svetsa ihop "sålänge" en kväll för att kunna köra vidare, har gått ett
antal hektar sen dess. Jag har inga stora svetskunskaper.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).