Gallring

Mobiltelefon

63 inlägg 38338 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

keja01  
#123802 Apropå tåliga mobiltelefoner. Det säljs helt nya kinatillverkade dåliga kopior på 10 år gamla Ericsson R310s hajfena. De är bara skräp de två jag provat. Den första gick sönder efter två månader. Sen fick jag en till likadan eftersom det var garanti. Den gick sönder efter en vecka. Sen brydde jag mig inte om den mer. De är inte renoverade utan verkligen helt nytillverkade. Jag har nu köpt en äkta gammal hajfena. Mottagningen är hela tiden en pinne sämre på de kinatillverkade än en 10 år gammal svensktillverkade original-telefonen när man håller dom intill varandra. De ser precis likadana ut. Enda skillnaden som märks på ytterhöljet är att de kinatillverkade har hårdare gummi till antennen. Det ska visst säljas renoverade också med ett äkta gammalt kretskort inuti och de borde då vara ett bättre köp.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

falkestrom  
#123824 nu börjar jag bli lite offtopic här men är det någon som har nå bra tips på telefon man kan köpa? alla jävla lurar jag köpt har inte ens varit i närheten av att hålla nån längre tid, nokia och ericsson telefonerna har inte klarat kyla, och samsungen klarade ju ingenting. är det nån som har en MODERN lur som verkligen har hållt för att vara i skogen alla årstider?

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

MNskog  
#123833 Jag har haft flera Eriksson telefoner den sista en "hajfena" och var nöjd med dom tills för ca 10 år sedan när det började stå Made in Estland m,m på vissa tillbehör typ handfree och bilmonteringssatser. Har även en Benefon för 450 nätet som fortfarande skulle fungera om nätet funnits kvar !
När jag märkte att kvaliten sjunkit på Eriksson provade jag Nokia och har en gammal 6310 som jag haft i ur och skur dagligen i fyra år när den fick pension och jag skaffade en N95 för 3 år sedan. N95an har blivit lite glappare i skjutluckan och batteriluckan flyger upp när man tappar den i golvet annars funkar den perfekt.
På 6310 står det Made in Germany och på N95 Made in Finland.
Det här är ju inga speciellt skyddade modeller men har funkat bra ändå.
Jag kommer att fortsätta med Nokia och hoppas att de inte tänker sänka kvaliten på sina produkter(om det inte redan hänt).

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124213 den enda som finns verkar vara http://www.samsung.com/se/consumer/mobi ... returnurl=

och kostar inte en förmögenhet, dock får man räkna med att byta telefon inom 2år eftersom de inte görs för att hålla längre...

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

falkestrom  
#124270 kör hellre med två muggar och ett snöre emellan än köper en samsung igen :)

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124271 hehe, ja de går ju de med, garanterat längre hållbarhet! :)

Användarvisningsbild

Re: Mobiltelefon

Rubber Duck  
#124276 www.sonim.com
www.svenskatele.se

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124298 sonim telefoner är erkänt dåliga.... i alla fall Xp3an och bakåt, sämst garantiförfarande...

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

Nicke Nyfiken  
#124339 Köp ingen samsung, har en sådan där stöttålig sak, M110 tror jag den heter, den är ofattbart dryg att låsa upp knapplåset på, råkar man trycka fel så får man vänta typ 10 sekunder innan man kan testa igen(har varit väldigt sugen på att ge den en macka med hammaren för att bli av med den)
Förbannat ologiska menyer om man som jag kört nokia innan.

Annars har jag inga tips, så det blir roligt att se vilka åsikter och tips som finns där ute i etern.

Är inte mobil ute nu? trodde det var en sådan där Ifone som gällde? Ungarna tjatar i alla fall om att man måste ha en sådan.

H/Nicke

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124342 Ingen Ifåne i skogen ! Skärmen dör på nolltid i skogsblusen. Den är nog för kontorsråttor.

Samsungens knapplås är något jag absolut inte gillar - annars går min Xcover an. Helst vill jag ha en vikbar som min gamla SonyEricsson Z710 - men den började stänga av sej fem gånger per dag...

Jag misstänker att alla mobiltelefoner bara fungerar i några år och sedan börjar det bli olika problem. Fast enskilda exemplar kan gå sönder snabbt eller hålla ovanligt länge.

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

Prowler  
#124348 Jag har haft min iPhone i skogen i över ett år nu, funkar hur bra som helst.. :) Har den i en plastpåse så det inte kommer in fukt, sen får man ju tänka sig lite för så man inte trycker mot nånting precis där man har telefonen :P

Användarvisningsbild

Re: Mobiltelefon

molnia  
#206137 Har bekymmer vad jag ska skaffa för mobil.
Jobbar inom bygg och trä, aktiv i skogen både med skogsbruk och jakt.
Har senast haft en sonim xp3 quest. har haft den i ca 3år. men nu brusar det för mycket och micen är inte tillförlitlig.
Har funderar på om man skulle skaffa en smartphone men har fått rådet av flera att köpa en bra smartphone för de sämre har dålig processor och blir långsamma dvs tråkiga att hantera. Och kontentan av det blir att de rekommenderar en dyr telefon. Och även så tillkommer data-tilllägg i abonnemanget som jag inte nu har. Visst jag skulle ha råd med det men jag tycker det är onödigt att lägga mer än 2000 på en mobil som kan dö dagen efter garantin har gått ut.

Men ändå så ger en smartphone mer friheter men många gånger blir de även känsligare.
lutar åt en stöt och vattentålig mobil men har hört lite trist om Samsungs menysystem...
funderar på om man skulle skaffa en ny sonim...
suck... jag som brukar ha koll på vad jag ska köpa för produkter, nu är jag helt nollställd.
Senast redigerad av molnia tis 22 jan 2013, 17:25, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206142 Menyerna är mest en vanesak. Jag kör Samsung så jag är helt borta på Nokias menyer.

Utanför skogen kör jag Samsungs billigaste Androidmobil men i skogen Samsung B2710 Xcover (830 kr.) som är vattentålig. Något behov av att surfa i skogen har jag inte. Jag funderade lite på Galaxy Xcover då jag skulle köpa en Androidmobil men den kostar 1400 kr. så det blev Galaxy Gio i stället (900 kr.).

Det jag mest uppskattar hos Samsung är lång batteritid.

Användarvisningsbild

Re: Mobiltelefon

T Landström  
#206143 Jag köpte en Sony Acro S. Den ska ju vara både stöt och vattentålig.
Den är jag nöjd med...jobbar oxå som snickare...

Avatar Fallback

Re: Mobiltelefon

rikard_e  
#206144 Har en iphone 4 med aluminiumskal och skyddsplast över displayen.
Den har hängt med i snart två år om jag inte minns fel.
Inte krånglat än, och jag har den i verktygsskåpet på jobbet och när jag är och hugger i skogen på helgerna. Än så länge så har inget hänt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).