Skördare

SP 451 som smörjer dåligt

7 inlägg 3894 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SP 451 som smörjer dåligt

dexter  
#123860 mitt aggregat smörjer dåligt på kjedjan, får knappt nån olja. skit i behållaren? blåsa bakåt är bara en tillfällig lösning, men hur kan jag få ut skiten och allt blir som vanlig? är inte så duktig på sp..



   TS
Användarvisningsbild

Re: SP 451 som smörjer dåligt

Mäki  
#123863 Jag brukar ha samma problem någon gång med TJ 745 med Huldins supercut.
Där är felet oftast att det sitter ett gran barr i ena bakslags ventilen.
Bara att skruva upp kolven och plocka bort barret, men det kan också vara packningarna som läcker.
Nu vet jag inte vilken såg som SP använder.

Avatar Fallback

Re: SP 451 som smörjer dåligt

schough  
#123870 Brukar vara den övre backventilen, lossa slang och adapter som går in i gavlen på sågenheten, ta bort fjäder + sil, då ser du backventilen. Pröva att dra ner svärdet, komer det upp olja ur bakv.. så läcker den igenom, lossa (5 eller 7mm insex)och rengör.

Avatar Fallback

Re: SP 451 som smörjer dåligt

JD 2006  
#123895 På 745 är det ju som två backventiler om jag inte minns fel.....en bakom ena adaptern och en emot själva kolven. :???:

Användarvisningsbild

Re: SP 451 som smörjer dåligt

Mäki  
#123898
JD 2006 skrev:På 745 är det ju som två backventiler om jag inte minns fel.....en bakom ena adaptern och en emot själva kolven. :???:

Det stämmer att det är två men det är den efter silen som brukar krångla, jag brukar säga att den silen som sitter där inte skulle fånga en u-båt heller. Totalt värdelös.
Den andra bakslagsventilen kommer det inte något skräp till om det inte händer som det gjord för oss att hela kolven sprack och delar av kolven fördes vidare i systemet.

Avatar Fallback

Re: SP 451 som smörjer dåligt

dexter  
#123899
schough skrev:Brukar vara den övre backventilen, lossa slang och adapter som går in i gavlen på sågenheten, ta bort fjäder + sil, då ser du backventilen. Pröva att dra ner svärdet, komer det upp olja ur bakv.. så läcker den igenom, lossa (5 eller 7mm insex)och rengör.

tack! ska fixa de på sönd =)

   TS
Avatar Fallback

Re: SP 451 som smörjer dåligt

schough  
#123943 Jag har klippt till en bit av en tesil, betydligt längre tid mellen rengörningarna............

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).