Skogsnyheter

Staten vann mot skogsägare...

4 inlägg 3156 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Staten vann mot skogsägare...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121604 ...och tvingar fram ett stort naturreservat. Markägarna är mycket kritiska mot statens hantering och rekommenderar bortgallring av potentiella naturvärden http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... gs%E4garna
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Staten vann mot skogsägare...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121611 Ja, desto mer av sånt här man läser desto mer övertygad blir man att som liten skogsägare är det lika bra att gallra och röja hårt samt såga ner alla torrträd. Aldrig lämna något liggandes på marken. Gammelträd borde förstås åka direkt och inga evighetsträd kvar heller.Det är ju för jäkla trist.

Avatar Fallback

Re: Staten vann mot skogsägare...

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121624 Jag tackar idag min far som högg bort all skräpskog, jagade björk i skogen :mrgreen:
Nu har inte naturmupparna något att hämta!

Användarvisningsbild

Re: Staten vann mot skogsägare...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121726 Jo, jag får tyvärr hålla med Uvskogen. Eventuella evighetsträd bör bara lämnas nära vägkanter, så att de lätt kan hämtas när man behöver såga plankor. Evighetsträden blir ju annars inget annat än gigantiska vargar för de nya plantorna.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).