Arbetskläder för skogen

Huggarkängor

120 inlägg 75499 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112260
bengt.a skrev:Hej,är det någon som vet något om Hitachi Cofra huggarkängor,fick ett par i julklapp.Det jag undrar mest över är hur värmen är i dom Tycker de är trånga för storleken med tanke på xtrasockor,men sitter jättebra på foten med vanliga sockor.


Jag har förvisso inga erfarenheter av dem, men är de väl trånga med raggsockar så har duväl två val: 1 använd dem på sommarhalvåret eller 2 byt till större storlek för vinterbruk :wink:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

kallen  
#115717 Någon som har erfarenhet av Windsor sågkänga som bla. Nima säljer? Ser smidigare ut än de flesta andra på marknaden.
Bra pris desutom.

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121259 Jag fick Skogmas nya katalog idag :smile: och konstaterade att Meindl Timberking gott ner rejält i pris. Nu kostar de endast 2522 kr + moms (3153 kr ink moms) upp till storlek 48.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Phantom  
#121549 Någon som provat och har något att säga om Northwood sågskyddskänga?
Den säljs på kampanj nu för 1495.- så frågan är om den är prisvärd eller inte?

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

kallen  
#121561
Phantom skrev:Någon som provat och har något att säga om Northwood sågskyddskänga?
Den säljs på kampanj nu för 1495.- så frågan är om den är prisvärd eller inte?


Var finns denna?

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Phantom  
#121568 I Sthlm hos Proffs & fritidsmaskiner.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Willy N  
#121582
Phantom skrev:Någon som provat och har något att säga om Northwood sågskyddskänga?
Den säljs på kampanj nu för 1495.- så frågan är om den är prisvärd eller inte?

Köpte ett par Northwood kängor hos E-Boden för 1.249,00 kr ink.moms för en månad sen. Passar väldigt bra på mina fötter och är bra att gå med. Kanske lite hala när man trampar på en rot eller kvist. Skall kanske inte jämföras med dyrare proffskängor men känns helt klart prisvärda.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

kallen  
#122975 Provade några olika stihl modeller idag och samtliga var mkt sköna. Får bli ett par snarast!

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128448 Egen kommentar till värmen i Hitachi Cofra huggar kängor gick utmärkt ned till -15 med vanliga sockor utan att frysa.
Är det kallare kan det kvitta..

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

kallen  
#129734 Kör Meindil Air stream nu riktigt sköna! Rekomenderas!

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Tony4x4  
#166652 Har sett att matvaruhuset Lidel har sågskyddskängor för 499:- inkl moms klass 2

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Robertberg  
#166662 Lidl har ju sålt starköl i burkar märkta 3,5%, så de kan ju vara bra!

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

caprice666  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167225 Någon här som har testat Lidls kängor?

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Nonkan  
#167226
caprice666 skrev:Någon här som har testat Lidls kängor?



Förhoppningsvis SMP eller kanske nåt motsvarande oberoende institut. Om kängorna var bra eller dåliga vet man ju egentligen först när man satt sågen i dem. :)

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167669 Någon som testat Stihl känga Advance GTX? kikade på dem idag men handlaren hade inte min storlek hemma. Se länk; http://www.stihl.se/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).