Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

mini 678-84 drivproblem

4 inlägg 2912 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

mini 678-84 drivproblem

brunetten  
#120621 efter ett kortare stopp fungerar inte driven varken fram eller back,växeln ligger i.
någon som har ett tips vad det kan vara :surp:



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: mini 678-84 drivproblem

Cat554  
#120635 Har du noen lyd? Sjekk først om det er hydraulisk eller mekanisk. Splinesen på hydraulikkmotoren kan gå, -da går motorn men ikke maskinen. Det skulle du kunne se inn under hytten om du tar av dekselet over hånbremsen, bak døren. Ellers må bakre gulvplate ut. Vi byttet en slik for kort tid siden.
Om motoren ikke går er det hydraulisk feil. Litt værre. Da må du nok ha på manometere og se om du har trykk noe sted.
Jeg går ut ifra at kranen fortsatt virker. Da er det ikke noe i veien med driften fra dieselmotoren til pumpene.
OH

Avatar Fallback

Re: mini 678-84 drivproblem

brunetten  
#120653 kranen öch styrningen fungerar det verkar som det kan vara ventilfel
Senast redigerad av brunetten lör 05 mar 2011, 17:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: mini 678-84 drivproblem

Cat554  
#120681 På sett og vis litt utur. Kjøreventilen er en av få ting jeg ikke har plukket opp på en 678. Jeg har også levert med bøkene da jeg solgte maskinen. Ellers får du ringe VMD i morgen.
OH

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).