Skördare

Ryggont!??

21 inlägg 8994 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Skogshuggarninorr35  
#120088 Inte för att prata i klychor men armstöden är så himla viktiga.
För två år sedan började ja få så ont mellan axlarna och lite domningar i armarna, fick några tabletter av läkaren så magen la av totalt men ingen förbättring av värken.
Åkte till en "kotknackare" som bröt och bände i axlar svank och nacke och så vidare, och han sa att ja skulle ha varit flera månader tidigare för det var så spännt.

När jag sedan började köra efter några dagar så höjde jag upp armstöden så under-armarna vilade rejält på dom och att axlarna blev helt avbelastade och allt släppte på två dagar och har inte känt något sedan dess.
Innan hade jag armstöden så att armarna hängde i axlarna, och ja hade inte tänkt tanken att det skulle bli så tokigt.

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120439 Jag har haft en Airhawkdyna i grävarn några år nu. Jag tycker den är bra. Tidigare fick jag alltid ont i kroppen när jag höll på med vägdikning, bomberingen på vägen gjorde att maskin alltid lutade lite, så man satt lite snett hela dagarna. När man klev ur maskin på kvällen kunde man nästan inte gå! Det problemet försvann med dynan. Man sitter väldigt mjukt på dynans luftfyllda kuddar, så det känns som hela maskin går mjukare när man hjular också. Med facit i hand så skulle jag inte vilja köra en dag utan dynan nu.

Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

Algiz  
#170376 Vi har airhawk sittdynor i våra maskiner.. Är väldigt nöjda med dom. :grin:
Träsmakseffekten efter långa skift är betydligt mindre nu
Upplever det som om man blir mindre trött iochmed bättre cirkulation.
Kan bara rekommendera airhawk sittdynan

Avatar Fallback

Re: Ryggont!??

snubblaren  
#170406 Har sett att en del monterat fyrpunktsbälten i maskin det borde väl hjälpa ryggen en hel del?

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Mäki  
#170418 Sitright om man inte har en maskin med nivelerande hytt.
Jag hade sjuk rygg med gamla maskinen utan sitright men den jag kör nu har och när den var sönder så fick jag sjuk rygg direkt.

Väldigt viktigt att sitta plant och säkerhetsbälte är ett måste.

Användarvisningsbild

Re: Ryggont!??

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170442 Kanske ni skulle ta o röra på fläsket ibland!! behövs mindre än ni tror! 10-15 sit-ups morgon å kväll skulle i dom flesta fall halvera ryggbesvären...minst!! eller nån annan form av magträning!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).