Verkstan

Bahco och kvalitet?

32 inlägg 49148 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bahco och kvalitet?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119614
huggarn82 skrev:
Niking skrev:
Elias skrev:Det är garanterat så att snap on har sänkt kvaliteten på bahco för att deras inavlade jag menar inhemska märke snap on ska vara bättre. Detta har hänt många gånger förr, amerikanska grejor ska ju vara bäst speciellt i sådana koncerner. Volvo var otroligt slitstarka bilar m.m tills ford tog över och levde på de gamla meriterna och idag är de so so.


Det är väl inte bara amerikanska företag som gjort så. Samma sak har väl hänt med bl.a. Partners motorsågar sedan Elux/HVA köpte upp märket?
/Niklas



det är ju samma med vissa skogsmaskiner det vart enorm kvalitetssänkning när dom gröna försvann från alfta till finland 😈

själv köper jag verktyg numera uteslutande från KS Tools via Norrskenets Verktyg verktyg med bra stål och till bra pris, blocknycklarna är smidiga i trånga utrymmen

det som är som är så bra med KS Tools är att om har tamefan nästan allt i specialväg köpte en grym momentomvandlare av sett för o dra loss hjlubulta den har en utväxling på 1x64, man ta loss vilken hjulbult som helst som de vore ingenting man sitter bara på en pall o vevar som de vore en vevgrammofon :grin:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bahco och kvalitet?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119720 Själv har jag en del verktyg från Mannesmann, som verkar vara av gedigen kvalitet. Jag har även en sats Pilot senan 20 år, men dessa verktyg är inte alls av samma fina kvalitet som Mannesmann.

Den enda nackdelen med Mannesmann, är att de sälj av Effektum, som har sällsynt envetna telefonförsäljare 😡. Så jag har fått programmera in deras nummer i telefonboken, så att jag inte behöver svara i onödan. 8)
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).