Öppna kategorin

axmen

10 inlägg 5392 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

axmen

ryared  
#119252 Det har ju gått en grym serie på historychannel axmen 1 och 2 jag har sett på nätet att även det gjorts en 3:a och 4:a är det någon som vet när och var dom i sådana fall kommer att sändas eller går det att få tag på dom med svensk text någonstans?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: axmen

swe#kipp  
#119254 Tredje säsongen finns nog att köpa på Amazon.com säsong fyra sänds just nu i USA så det kommer väl att ta ett tag innan den kommer på dvd att köpa,,,
Dom första nio avsnitten av säsong fyra har sänts och finns att hitta på nätet om du vill det :)

Användarvisningsbild

Re: axmen

vajern  
#119260 Säsong 4 är ungefär samma som säsong 3. Blir lätt långtråkigt faktiskt... Enda ljuspunkten enligt mig är Swampman Shelby Stenga, han är enormt rolig och titta på när han härjar runt i träsket :)

Användarvisningsbild

Re: axmen

swe#kipp  
#119290 Kolla om ni hittar på Heli loggers klart det bästa jag sett om skogsarbete inte lika mycket "drama" som Ax men *hehehe

Användarvisningsbild

Re: axmen

vajern  
#119294 Om jag inte missminner mej så är Heli Loggers gänget med i s04 av Ax men... några avsnitt åtminstonde

Användarvisningsbild

Re: axmen

#Pontus#  
#119337
vajern skrev:Enda ljuspunkten enligt mig är Swampman Shelby Stenga, han är enormt rolig och titta på när han härjar runt i träsket :)


Håller helt klart med ! tycker det är klockrenast när han kör sina truck in till "stan" i sesong 4a haha :grin:

Avatar Fallback

Re: axmen

ryared  
#119440
swe#kipp skrev:Tredje säsongen finns nog att köpa på Amazon.com säsong fyra sänds just nu i USA så det kommer väl att ta ett tag innan den kommer på dvd att köpa,,,
Dom första nio avsnitten av säsong fyra har sänts och finns att hitta på nätet om du vill det :)


Tackar för informationen!
Få gå in på amazon och kolla kanske man kan dra det på företaget som facklitteratur hehe!!!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: axmen

Kjell S  
#125502 Såg lite av ett avsnitt nyligen..

Undrar vad dom tänker på.. kvista balanserande på en stock - de e väl ok, stora stockar.
40" svärd och såga så långt ifrån dig som möjligt? - där sprack det!
- You don´t want that to near you...
Jag kvistar så nära mig som möjligt, även sågar.. - bättre balans och styrka.
3120 + 40" o uppslag i dålig balans - olycka - ca 50/50

Avatar Fallback

Re: axmen

ryared  
#125526 nä det där med säkert arbete verkar inte vars något för dom här gubbarna

   TS
Avatar Fallback

Re: axmen

Mudderland  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201350 Jag laddade ner ett avsnitt av ax men igår. Jag har inte sett det innan men jag har sett heliloggers, extreme loggers, swamp loggers och american loggers. Ax men var ju helt klart värst av dessa. Vilka jävla dårar. En dåre som letade sjunkna stockar i en sjö, några andra som mest slogs i ett träsk och några luffare som fällde i brant terräng. Jag såg inte några skyddsbyxor på någon.
En av luffarna tyckte det var för jobbigt att ta fram kilen så han såga av brytmånen istället. Trädet gick åt helvete, han var väldigt nära att hamna under och sågen gick sönder.
Ofta i sådana här program så säger dom att det är så jäkla farligt hela tiden även om det är något som egentligen är rätt lugnt normalt sett.
Men i ax men så är det fan farligt men mest för att dom beter sig som nötter.
Man får hoppas folk i allmänhet inte tror att vi skogsfolk beter oss så här.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).