Avverkning (slutavverkning)

En spik för skogen

12 inlägg 11233 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En spik för skogen

Fredrik Reuter  
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9846 Hmm undrar vad man ska säga... märks på sätt och vi att enspikiskogen.se kommer från radikala miljöaktivister... se vart det bär hän

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10274 gammla tråd läste först nu..

On någon hade gjort så i min skog så hade jag
1 sett till att de drog ur varenda spik de satt där
2 stämte de på pengar fast summa för varje träd.
3 Piskat upp de
4 spikat fast de på en trä korss o rest det utan för Miljöverket.
5 tagit del av de kontakter man har och gett de 24 timmar på sig att lämna landet.

Det finns bättre sätt att protestera. Gör dig själv rik köp upp en jäkla massa skog o sätt de i en stiftelse.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11880 Gokväll,
Här kommer ytterligare info, vet dock inte riktigt vad man ska tro!

http://www.skogsaktuellt.se/?p=1980&nyhetID=8608

MvH Fredrik

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11888 Man blir inte annat än förbannad när man ser hur dom skriver

att skogen får stå kvar länge än ? ...
skogen används till mycket saker som vi behöver idagens samhälle för att allt ska fungera

och eftersom att skogen ska finnas kvar så planterar man ju ny

Skogen skulle ju växa igen och se rent förjävlig ut om ingen skötte om den..

ibland undrar man vad i fridens namn dom där idioterna gör
tror knappast dom skulle bli så glada om någon satte spikar i däcken eller borra hål i tanken för att det är omiljövänligt att köra bil

att förstöra för någon annan är något jag inte tolererar

tycker det borde få ett stopp på dera förstöring av skogen
utan att man behöver sätta skyhöga stängsel och ha vakter dygnet runt i skogarna

Avatar Fallback
Fisketorp  
#11893 Skyr alla sådana här aktivister som förstör som pesten..

Kan väl förstå dem att gillar dem träd, sälar, ekolon och nötter så vill dem kunna göra en insats.

Finns många bra aktivister som protesterar på lugnt och fredligt sätt sedan går den politiska vägen, om det är lika effektivt är ju svårt att säga

Men fyfan för alla "nötter" som skadar det dem "värnar" om genom att spika i träden, släppa ut minkarna på E4:an och f*n vet allt jävulskap dem gör. hur kan man annse att man räddar/värnar genom att förstöra det man vill skydda.
lika smart som att avrätta alla brottslingar från minsta brott till största, kan dem ju aldrig göra om det.

//Martin

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11899 Undrar om alla naturanarkister tänkt på att de har skogsbruket att tacka för att de kan ta sig ut.
Utan vägar tror jag nog många skogar blivit tämligen obesökta.

/Nisse

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11917 tack vare skogsbruket så finns det mer skog i sverige nu än för 100 år sedan.. utan skogen stannar sverige

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11937 Jo-jo nu har även Göran fått spik i träden, för mig så sitter det fågelholkar på spikarna också: men alltid i frötallarna. Det gör mest skada för mig då. Jag är så glad att jag inte vet vilka/vilken som gör det. Har man inte ens en parkeringsbot i sitt straffregister blir man hårt straffad om man ger i gen.

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11943 Riv ner holkarna och dra ur spiken medan holkarna sitter kvar. Sedan blir dom omöjliga att hitta. Du kan ju ta med holkarna hem och sätta upp dom där dom inte gör skada. Jag brukar ha med en hovtång i skogen för att rensa efter viltvårdare och jägare som märkt ut sina pass.

Användarvisningsbild

Re: En spik för skogen

Fredrik Reuter  
#461327 Hej,
Denna tråd dök upp som #tb10, alltså startades för 10 år sedan på skogsforum.
Sajten verkar nu vara nerlagd och jag kommer inte riktigt ihåg hur upplägget såg ut, någon som kommer ihåg?

   TS
Användarvisningsbild

Re: En spik för skogen

rokon  
#461342 Det där vara ett fruktansvärt tilltag och hade inget med fågelholkarnas uppspikning att göra utan att medelst grova spikar göra rotstockens virkesvärde värdelöst, i hopp om att träden skulle få stå kvar. Jag mår illa varje gång jag ser denna rubriks lydelse när den dyker upp, jag vädjar radera hela denna tråd innan den inspirerar andra till liknande illdåd. Det skär i hjärtat för en som sedan barnsben fått lära sig att aldrig spika i ett träd.

En annan historia är när en liten flicka tittade upp storögt på mig och sa; oh har du en Jesusspik! När hon såg min ekspik som jag hade reglat en dörr i min sjöbod med istället för att använda ett hänglås.
Därefter sade hon till mig, Tänk att det finns en Jesus fastspikad i varenda kyrka.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).